מה זה בכלל הפטר מחובות

במציאות הכלכלית הקשה של ימינו, אנשים רבים צוברים חובות כספיים גבוהים, מבלי יכולת לפרוע אותם. אם גם אתם נקלעתם להסתבכות כלכלית, מבלי יכולת להיחלץ ממנה, דעו, כי אתם לא לבד ואנו יכולים לסייע לכם לפתוח דף חדש ללא חובות. מחיקת חובות, היא בהחלט אפשרית ובעזרתה, תוכלו להיפטר מהחובות ולפתוח דף חדש ונקי בחייכם.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

מה זה בכלל מחיקת חובות?

היקלעות לחובות כספיים יוצרת מצוקה כלכלית קשה לחייב ולמשפחתו וכל מי שחווה מצב שכזה יודע עד כמה הוא לא פשוט. לצד הקשיים הכספיים, על החייב להתמודד עם מתחים ולחצים, הנובעים בין היתר, בשל ההליכים השונים אשר נוקטים נגדו נושיו, כגון עיקול משכורת, עיקול רכב, עיכוב יציאה מן הארץ ועוד. בסיטואציה מעין זו, לא יכול החייב מטבע הדברים, לקיים חיים נורמטיביים והוא עומד למעשה מול שוקת שבורה – במעגל חובות אשר הולך וגדל. נקלעתם לחובות? אל תוותרו, כי אני יכולים לסייע לכם להבריא ולהשתקם כלכלית באמצעות מחיקת חובות. הליך זה המתבצע באמצעות פשיטת רגל או קבלת הפטר דרך הוצאה לפועל, מאפשר לחייב לשלם חלק מסכום החוב שנצבר, בתשלומים חודשיים, בהתאם ליכולתו הכלכלית ובסיומה של תקופת התשלומים שהוגדרה, לקבל הפטר מיתרת החוב, להשתקם ולפתוח בחיים חדשים, נטולי חובות.

עורך דין נועם אברהם - הפטר חובות ושיקום כלכלי
הפטר חובות

האם ניתן למחוק חובות תוך זמן קצר?

התשובה לשאלה זו הנה בשלילה וחשוב מאוד, כי החייב יבין זאת על מנת שיוכל להתמודד עם מצבו בצורה ריאלית, נכונה ויעילה. מחיקת חובות אינו עניין של מה בכך. מדובר בהליך משפטי מורכב, אשר עשוי לקחת זמן. עורך הדין המייצג את החייב נדרש בשלב ראשון, לאגד את כל המסמכים והנתונים הרלוונטיים, אודות מצבו הפיננסי של החייב ולעמוד על טיבם של החובות ונסיבות יצירתם. זאת, על מנת לבחור באפשרות המתאימה ביותר לחייב לשיקומו והבראתו הכלכלית של החייב: פשיטת רגל או קבלת הפטר בהוצאה לפועל. לאחר מכן, יפנה עורך הדין להכנת והגשת בקשות מתאימות וכן ביצוע פעולות שונות לצורך קידום עניינו של החייב. על כן, ישנה חשיבות רבה, לפנייה מוקדמת ככל שניתן לעורך הדין, על מנת שיוכל להתחיל בתהליך ללא שיהוי. אולם בד ובבד, על החייב להבין, כי אין פתרון קסם של מחיקת חובות בהוצאה לפועל, אלא יש צורך לפעול באפיק המשפטי המתאים ומדובר בפרוצדורה לא קצרה, המצריכה מן החייב סבלנות ואורך רוח.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018

החקיקה בישראל העוסקת בפשיטת רגל התמקדה עד כה בעיקר, בקידום תשלום החוב לנושים ופחות בשיקומו של החייב, הגם שברורה החשיבות שבחזרתו של החייב להתנהלות כלכלית תקינה לאחר שהוא מסיים הליך של מחיקת חובות. החוק שבכותרת, אשר נקרא לו בקיצור החוק החדש, שם דגש גם על שיקומו והבראתו הכלכלית של החייב. וכך הוא קובע בסעיף 1 לחוק:
" חוק זה נועד להסדיר את פירעון חובותיו של חייב שהוא יחיד או תאגיד, הנמצא או העלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה –
(1)להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב;
(2) להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים;
(3)לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים".
קיצור משך הליך מחיקת חובות
אם כן, מטרתו של החוק החדש, היא לא רק להביא את החייב לסיום חובותיו, אלא לשקמו ולהבריאו, כך שבתום התהליך של פשיטת רגל, הוא ינהל חיים כלכליים רגילים ונכונים. לעניין זה נציין, שינוי חשוב נוסף שיצר החוק והוא, ייעול וקיצור משך ההליך, אשר בעבר יכול היה להימשך שנים ארוכות ועתה מוגבל ל-4 שנים בלבד. שינוי חשוב זה, מביא לסיומו את המצב הנוראי שבו חייבים נתקעים במשך שנים ארוכות בתוך מצוקה כלכלית עקב חובותיהם ואינם מצליחים לצאת ממנה. קיצור וייעול הליך פשיטת רגל במסגרת החוק החדש, מתאפשר בין היתר, בשל חלוקת הליכי פשיטת הרגל בין בית המשפט לבין הוצאה לפועל. כאשר סך חובותיו של החייב, הנם עד 150,000 ₪, יתנהל ההליך בהוצאה לפועל. כאשר סך החובות גדול מסכום זה, יתנהל הליך פשיטת הרגל בבית המשפט.

שאלות נפוצות

כל חייב העובר הליכי חדלות פירעון ושיקום פיננסי (שנודע בעבר כהליכי פשיטת רגל) זכאי לבקש הפטר משאר חובותיו. עם זאת, בקשה זו יכולה להיעתר רק אם החייב יכול להוכיח לבית המשפט כי עמד בתנאים הנדרשים המפורטים במסגרת ההליך.
הזכאות להפטר ניתנת לאדם שעבר הליך חדלות פירעון בבית המשפט או במשרדי ההוצאה לפועל, תוך גילוי מלא של כל המידע הרלוונטי ומשתף פעולה עם כל צווי תשלום שנקבע על ידי מערכת המשפט. בעיקרו של דבר, הזכאי הוא זה שהפגין כנות בכוונותיו ושיתף פעולה אמיתי בעת הגשת הבקשה לחדלות פירעון.
צו הפטר ניתן לקבל מבית המשפט על פי בקשת חייב בפשיטת רגל, כונס הנכסים הרשמי או נציג מוסמך הפועל מטעם החייב, כגון מנהל מיוחד או נאמן פשיטת רגל. צו הפטר זה פוטר את החייב מכל חוב שנתבע או ניתן לתבוע בהליך פשיטת הרגל, למעט חובות שאינם טעונים הפטר.
– חוב כתוצאה מקנסות: כל חוב הנובע מקנסות שהוטלו על ידי משרדי ממשלה או רשויות מקומיות אינו זכאי להפטר. – חוב מזונות: חובות הקשורים לחובות מזונות אינם ניתנים להפטר. – חוב הונאה: אם נוצר חוב באמצעות פעולות הונאה, לא ניתן להפטר ממנו. – תביעת נזיקין תלויה ועומדת: אם מתנהל הליך משפטי בתביעת נזיקין נגדך, ובית המשפט טרם קבע את גובה החוב, לא ניתן לסילוקו. – חוב משכנתא: חובות הנובעים מהלוואות משכנתא בדרך כלל לא ניתנים להפטר, אם כי ייתכנו מקרים חריגים שבהם בית המשפט יקבל החלטה אחרת.שימו לב שאמנם מדובר בהנחיות כלליות, אך בנסיבות מסוימות יכולים להיות חריגים כפי שנקבע על ידי בית המשפט.
תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות