גביית שיקים שחזרו

נתנו לך שיק שחזר? אל תוותר, תוכל להגיש בקשה לביצוע שטר ישירות להוצאה לפועל ולגבות את החוב. לטיפול יעיל בבקשה, רצוי לפנות לעורך דין מומחה, אשר יכין את המסמכים הדרושים ויטפל בבקשה מא' ועד ת'.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

גביית שיקים שחזרו

זוהי סיטואציה שכיחה למדי, במסגרתה אדם פרטי או חברה, מקבלים שיק שחזר. אנשים רבים נוטים לוותר במצב שכזה על כספם, מתוך הנחה כי גביית החוב תדרוש פנייה לבית המשפט, דבר הגוזל זמן וכסף. אולם למעשה, החוק יצר מסלול מקוצר לסוגים כאלו של חובות, מתוך הבנה כי צריך להיות מנגנון אשר יאפשר כדאיות כלכלית בגביית החוב. מדובר בהליך שנקרא בקשה לביצוע שטר אותה מגיש הזוכה ישירות להוצאה לפועל ואינו צריך לפנות כלל אל בית המשפט. גביית שיקים שחזרו בהוצאה לפועל, דומה במהותה לתביעה על סכום קצוב, הרלוונטית למשל לחוב ארנונה או חוב לבנק. להלן נסביר את שלבי הבקשה, כאשר מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה לטיפול בה.

שלבי הבקשה

לצורך הגשת הבקשה של גביית שיקים שחזרו, על החייב למלא את הטפסים הרלוונטיים ולצרף את השיק המקורי שחזר. לאחר מכן, תישלח לחייב אזהרה כי עליו לשלם את חובו תוך 30 יום, או לחילופין להגיש בקשה לצו תשלומים. כמו כן, באפשרות החייב להגיש התנגדות לביצוע השטר, למשל בטענת "פרעתי" במסגרתה טוען החייב כי כבר שילם את חובו לזוכה. במשך תקופה זו של 30 יום מוגן החייב מפני הליכי הוצל"פ, אולם לאחר תקופה זו וככל שהחייב לא הסדיר את חובו, יוכל הזוכה לנקוט בהליכים נגד החייב כגון עיקול חשבון בנק, עיקול משכורת, הגבלה על חזקת רישיון נהיגה ועוד. מטרתם של אלו היא להוות תמריץ לחייב להסדיר את חובו מול הזוכה.

פנייה לעורך דין

מבחינה פרוצדוראלית, יכול הזוכה לפנות להוצאה לפועל ולהגיש את הבקשה באופן עצמאי. אולם, לצורך טיפול יעיל בבקשה מסוג של גביית שיקים שחזרו, מומלץ לפנות אל עו"ד פשיטת רגל, אשר מגיש תביעות ובקשות מדי יום להוצאה לפועל ובקיא היטב בהתנהלותה של מערכת זו. עורך הדין המייצג את הזוכה, ידאג לפתיחת התיק בהוצל"פ ויתנהל מול החייב, במקרה שהוא מעוניין להסדיר את החוב. חייב אשר מתעלם מן ההליך ולא פועל להסדרת החוב, עורך הדין יפתח נגדו בהליכים שונים כאמור מעלה. זאת לאחר המועד האמור באזהרה, במטרה לתמרץ את החייב לשלם את חובו. מדובר בין היתר בעיקולים שונים, אשר אינם מאפשרים לחייב ולמשפחתו לנהל אורח חיים תקין ועל כן לא אחת, מובילים אלו לפרעון החוב על מנת להביא לביטולם של ההליכים.

ייצוג משפטי לחייב

אם הוגשה נגדך בקשה לביצוע שטר בהוצאה לפועל, אל תתעלם ממנה, משהחוב רק ילך ויטפח. גביית שיקים שחזרו, אף בסכום נמוך, קופצים מעלה בעשרות אחוזים במסגרת תיק הוצל"פ וחבל. כמו כן, ללא נקיטת פעולה, יוכל הזוכה לנקוט נגדך בהליכי עיקול ומגבלות אחרות, אשר יגרמו לאי נוחות וקושי רב. מה יש לעשות אם כן? לפנות לעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, אשר ייצג אותך ויפעל להסדרת החוב. אם באפשרותך לשלם אותו במלואו, מה טוב ואם לא ניתן, יפעל עורך הדין לגיבוש הסדר כספי של תשלומים לפרעון החוב. כך תימנע מצבירת ריבית של החוב ולא פחות חשוב, מנקיטת הליכים נגדך. שילמת את החוב? עורך הדין יגיש בקשה להתנגדות ביצוע השטר. אתה מסובך בחובות אחרים ואין לך אפשרות לפרוע אותם? עורך הדין ימליץ על דרכים שונות להסדרת חובות, בהתאם לנסיבות המקרה, למשל פשיטת רגל, או קבלת הפטר בהוצאה לפועל. כך תוכל לשלם אט אט את חובותיך ולהשתקם כלכלית.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות