דווקא עכשיו: התמודדות עם חוב לבנק

הגעתם למצב שהחובות שלכם בבנקים תופחים? לא תאמינו, אבל זה עדיין לא סוף הסיפור שלכם. יש מה לעשות – ואפילו לא מעט. הינה המדריך המלא.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

חובות לבנקים הם דבר לא נעים. נכון, הבנק כנראה הרוויח עליכם לא מעט לאורך השנים – בעמלות קטנות וגם בריביות לא קטנות בכלל, ונכון, הבנק יסתדר גם בלי הכסף שאתם חייבים לו, ובכלל, לטייקון פלוני ולסלב אלמוני עשו תספורת על החוב – אז למה לא לכם? אתם צודקים, אבל אתם גם יודעים שעדיף לצאת חכמים מצודקים.

איך מתמודדים עם החוב?

ראשית, חשוב לזכור שבתקופה הנוכחית – אחת הבעייתיות שידעה האנושות בעידן החדש – הבנקים מבינים שבתוך עמם הם חיים – והמצוקה הכלכלית שפוקדת כמעט כל ענף במשק לא נעלמת מעיניהם. בנקים רבים מאפשרים הקפאת תשלומים, פריסת חוב מחודשת ובאופן כללי המערכת הבנקאית מגלה סלחנות (לא בלתי מוגבלת, שימו לב) כלפי לקוחות שמתקשים לעמוד בהתחייבויותיהם. כל עוד העניינים מתנהלים מול אנשי הסניף שלכם – שמכירים אתכם ואת הרקע שלכם, המצב טוב. נסו כמה שיותר להשאיר את העניינים בתחום המוכר לכם. נסו להגיע לפריסה מחודשת של ההלוואה – ואל תעשו זאת מיד במחיר של הלוואה חדשה, שתהיה יקרה יותר. שווה לנסות ולבקש דחיית תשלומים, הקפאת חוב לזמן קצוב וכו'. אם אין ברירה, והתנאי הוא הלוואה יקרה יותר שתפרוס את החוב, התמקחו עם הבנק ככל שתוכלו על גובה הריבית.

עם זאת, לא לכל הלקוחות הבנק יסכים להקפיא את החוב או לפרוס אותו באמצעות הלוואה חדשה. ובכלל, הסבלנות של הבנק נגמרת בסופו של דבר ולכן, בשלב מסוים, הפיגור של החוב שלכם ייצא מגבולות הסניף.

טיפול משפטי בחוב שלכם

כשהחוב שלכם עוזב את הסניף, הוא מגיע למחלקה המשפטית של הבנק. חלק מהבנקים נעזרים בעורכי דין חיצוניים לטיפול בסיטואציות כאלה ואחרים נעזרים בעורכי דין ששייכים לבנק עצמו. עורך הדין שמטפל בחוב שלכם ישלח מכתב התראה בנוגע לחוב. במידה שלא תגיבו למכתבו, החוב שלכם ימשיך אל ההוצאה לפועל ותקבלו מכתב התראה מההוצאה לפועל. לכן, כבר בשלב הזה חשוב להיעזר בעצמכם בעורך דין.

פנייה לעורך דין תאפשר לכם "להתנתק" מהטיפול בחוב בעצמכם. עורך הדין שלכם יעבוד עבורכם. המטרה שלו תהיה – בתחילה – להגיע להסדרה של החוב מול המחלקה המשפטית של הבנק – ובתנאים האופטימליים ביותר שיוכל להשיג עבורכם. לכן, בפנייתכם לעורך הדין חשוב להבהיר מה אתם כן יכולים לשלם, עד כמה – וגם מה יש לכם "להפסיד", כלומר על מה הבנק עלול לשים את היד במידה שהחוב לא ישולם. שקלול הנתונים הללו יאפשר לעורך הדין שלכם להילחם למענכם עם נתונים מדויקים שיאפשרו הישגים אופטימליים ככל האפשר.

מדוע הבנק עשוי להסכים להסדר?

חשוב לדעת שהחוב שלכם הוא לא היחיד שהבנק מתמודד אתו. בעיקר לאור התקופה האחרונה, הבנקים מתמודדים עם ניסיונות להשיב כספים רבים – שחלקם עלולים להפוך ל"אבודים" עבורם. לכן, לא אחת פועלים הבנקים בסיטואציות מעין אלה לפי הכלל של "טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ", ובמסגרת הסדרי החובות הם עשויים לוותר על סכומים מסוימים – כלומר, גם האזרח הקטן יכול לקבל "תספורת" בדיוק כמו הטייקון הגדול.

חשוב לזכור – לא תמיד זה אפשרי – אבל הדרך הבטוחה ביותר להגיע לסיטואציה שבה יתאפשר לכם לקבל תספורת כזו או אחרת על החוב שלכם לבנק היא בעזרת עורך הדין שלכם. לכן, חשוב להיעזר בעורך דין במצב הזה ולצייד אותו בכמה שיותר מידע ונתונים כדי שתהיה בידיו תמונת המצב המלאה בנוגע לחוב שלכם וליכולות הכלכליות האמיתיות שלכם – כעת וגם בחלוף המשבר.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות