ייצוג בבתי המשפט

מעוניינים להגיש תביעה כספית? הוגשה נגדכם תביעה? הנכם זקוקים לייצוג משפטי מקצועי. במסגרתו, עורך הדין ינסח את כתבי הטענות, יגבש אסטרטגיה משפטית לטיפול בתיק ויפעל להשגת התוצאה המשפטית האופטימאלית.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

ייצוג תובעים

אם אתם סבורים, כי נעשה לכם עוול כספי, או אף אם עולה בכם חשד כזה ואינם בטוחים, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין לצורך ייצוג בבתי המשפט. על פי מה שתספרו לו, בצירוף הראיות שברשותכם, יוכל הוא לתת לכם חוות דעת מקצועית, האם יש בידיכם עילה לתביעה או אם לאו. במידה שהתשובה היא בחיוב, יאגד עורך הדין את הראיות הדרושות וינסח את כתב התביעה, בו יסביר את השתלשלות האירועים אשר יצרו את עילת התביעה וידרוש את כל הסעדים הרלוונטיים המגיעים לתובע, בראשם פיצוי כספי.

האם בכל מקרה בו יש לנו עילה, יהיה נכון להגיש תביעה? התשובה היא בשלילה. לעיתים, אין כדאיות כלכלית בהגשת תביעה, למשל, במצב שבו הנתבע מצוי בהליך של פשיטת רגל, אז האפשרות לגבות ממנו את הפיצוי קטנה מאוד עד בלתי אפשרית. לאחר הגשת תביעה, השלב הבא הוא ייצוג בבתי המשפט, כאשר עורך הדין יקפיד על לחימה עיקשת על זכויות התובע לאורך כל ההליך המשפטי, לרבות הגשת ערעור בעת הצורך. זאת, לצד שמירה על ראש פתוח להגעה להסדר פשרה עם הנתבע, ככל וזו כדאית עבור התובע.

ייצוג נתבעים

הגשת כתבי הגנה הוא תפקידו של עורך הדין המייצג נתבעים. משהוגשה תביעה, יש לנתבע פרק זמן מסוים להגיש את הגנתו, לרוב, מדובר בכ-30 יום, הנספרים מהמועד בו קיבל את כתב התביעה. זו הסיבה לכך שבמידה והוגשה נגדכם תביעה, חשוב שלא תתעכבו ותפנו לעורך דין בהקדם. כתב ההגנה אשר ינסח עורך הדין, מתבסס על גרסתו של הנתבע לאירועים, וכן עליו להיתמך, בדומה לכתב תביעה, על ראיות אשר תתמוכנה את שנכתב בו. לאחר שהוגש כתב הגנה, יגיעו הצדדים לדיון הראשון בפני שופט, כאשר ייצוג בבתי המשפט של הנתבע רצוי שיכלול, את כל הדיונים אשר יתקיימו לאורך כל ההליך, עד למתן פסק דין.

כמו כן, במקרים המתאימים, יגיש עורך הדין ערעור וייצג את הנתבע גם בהליך זה. כמובן שהמטרה בהגנת הנתבע היא להביא לדחיית התביעה, או אם לא ניתן, אזי להביא להפחתה ניכרת בסכום הפיצוי בו יחויב. כמו כן, כאמור מעלה, לעיתים יש מקום לפשרה, בהתאם לנסיבות העניין. עד כאן לעבודתו של עורך הדין ומה בדבר הנתבע? התנהלותו היא קריטית לצורך הצלחת ההגנה במסגרת ייצוג בבתי המשפט ולכן עליו להישמע להנחיות עורך הדין בדייקנות. כך למשל, על הנתבע להימנע לשוחח עם התובע או עורך דינו, אלא לאחר שדיבר הנתבע על כך עם עורך הדין המייצג אותו וקיבל את אישורו.

בחירת עורך הדין

בין אם הוגשה נגדכם תביעה משפטית ובין אם אתם אלו המעוניינים בהגשת תביעה, חשוב שתבחרו בעורך דין מקצועי ומנוסה. מיהו? ובכן, ראשית, עורך הדין חייב להיות מומחה בתביעות כספיות ובעל ניסיון בייצוג הן תובעים והן נתבעים. כך, מכיר הוא את שני צדי המתרס ואת טיב הטענות אשר יכולות להעלות מכל צד. כמו כן, המומחיות המשפטית, היא זו אשר תאפשר לעורך הדין לבנות את כתב הטענות, הגנה או תביעה, באופן ברור ומקיף, ללא החסרת פרטים עובדתיים או טענות משפטיות. שנית, עורך הדין חייב להיות בעל ניסיון רב בליטיגציה, שהרי ייצוג בבתי המשפט, הוא חלק אינטגרלי מההליך המשפטי. שלישית, בחרו בעורך דין עמו נוח לכם וכי אתם חשים, כי מתנהל מולכם בשקיפות ודואג בנאמנות ומסירות לאינטרסים שלכם.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות