הסדרת חובות ללא פנייה לפשיטת רגל

רוצה לצאת ממעגל החובות וחושש מפשיטת רגל? דע כי זוהי אינה הדרך היחידה להסדיר את חובותיך. אחד הפתרונות היעילים לעניין זה הוא הסדרת חובות בהוצל"פ. על כך תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

הסדרת חובות בהוצאה לפועל

בניגוד לדעה הרווחת, מחיקת חובות אינה מחייבת פשיטת רגל. במקרים רבים, הדרך הנכונה יותר עבור החייב היא דווקא הסדרת חובות בהוצאה לפועל. כך, יוכל הוא לקבל הפטר מחובותיו אך ללא ההשלכות של פשיטת רגל. האם כל חייב יכול לקבל הפטר בהוצל"פ? התשובה היא בשלילה. אפיק זה רלוונטי עבור חייבים העומדים בתנאים הבאים כפי שיפורט להלן ואשר לא פתחו בהליך פשיטת רגל בחמשת השנים האחרונות:

  1. החייב הנו מוגבל באמצעים: החייב הוגדר על ידי רשם ההוצאה לפועל כמוגבל באמצעים 4 שנים לפחות לפני הגשת הבקשה להפטר בהוצל"פ.
  2. גובה החוב: זהו תנאי טכני הקובע כי הליך זה נועד לחייבים אשר סכום החוב שלהם אינו גבוה  מ800,000 ₪.
  3. מצב כלכלי: התנאי השלישי הוא, כי לחייב אין נכסים אשר יכולים לשמש לפרעון החוב.
  4. עמידה בצו התשלומים: החוק מתנה קבלת הפטר בדרך זו בכך כי החייב עמד בצו התשלומים שלו במשך 4 שנים לפחות.

מדוע חייבים עורך דין?

הסדרת חובות בהוצאה לפועל ולמעשה כל הליך של מחיקת חובות בהוצאה לפועל, חייב להתבצע באמצעות עורך דין מומחה. מדוע? משום שקבלת הפטר מן החובות הוא הליך משפטי לכל דבר, המצריך אפוא ידע משפטי וניסיון. זאת על מנת להגיש את המסמכים הרלוונטיים המעידים על מצבו הכלכלי של החייב ולהציג את הטיעונים הנכונים כדי לקבל את ההפטר. המציאות מלמדת, כי חייבים אשר ניסו להתמודד עם הליך זה באופן עצמאי קיבלו סירוב לבקשתם ונותרו במעגל החובות אשר גדל וטפח. כמו כן, ישנן דרכים שונות להסדרת חובות ועל מנת לבחור בזו המתאימה ביותר לחייב, זקוק הוא לייצוג משפטי של עורך דין מומחה. לעיתים, הסדרת חובות בהוצל"פ היא הנתיב המתאים ביותר ובמקרים אחרים ימליץ דווקא עורך הדין על פשיטת רגל.

ייצוג חייבים בהוצאה לפועל

כאמור מעלה, ישנה חשיבות רבה לייצוג משפטי מקצועי בכל מקרה של הסדרת חובות. ככל שמדובר בקבלת הפטר דרך הוצאה לפועל, הקפידו לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג חייבים במסגרת זו. רק כך תוכלו להגדיל את הסיכוי כי בקשתכם להפטר תתקבל ותוכלו לפתוח דף חדש בחייכם, ללא נטל החובות. עורך הדין אשר טיפל במקרים רבים דומים, יגיש בקשה מנומקת להפטר, יצרף את כל המסמכים הרלוונטיים ויטפל בכל היבטי ההליך מתחילתו ועד סופו. זכרו, כי הסתבכות כלכלית היא משהו שיכול לקרות לכל אחד ואינכם צריכים להתבייש. אולם, על מנת לצאת ממעגל החובות, חשוב שלא תשתהו ותפנו לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם. כך תימנעו מטפיחת החובות, תוכלו לחזור לחיים נורמטיביים ולהשתקם כלכלית.

התנהלות החייב

לצד חשיבותו הרבה של הייצוג המשפטי, כפי שהסברנו לעיל, זהו המקום להדגיש, כי גם לחייב יש תפקיד חשוב מאוד במסגרת הסדרת חובות בהוצל"פ. מדוע? משום שקבלת ההפטר איננה אוטומטית ועל החייב להתנהל בניקיון כפיים לאורך ההליך על מנת שיימצא ראוי ליהנות מיתרון זה של הפטר מהחובות. כך למשל, על החייב להימנע מליטול על עצמו התחייבויות כספיות נוספות שלא יכול לעמוד בהן, שהרי לא יינתן הפטר מחובות קיימים למי שיוצר חובות חדשים. על החייב להקפיד למסור דיווחי אמת כאשר נשאל שאלות על ידי מערכת ההוצאה לפועל, להתנהל בתום לב וכיוצא בזה, הכל כמובן בתיאום ובליווי של עורך הדין המייצג אותו.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות