תפקידו של עורך דין מחיקת חובות

את מקום הליכי פשיטת הרגל המוכרים לנו מהעבר הלא רחוק מחליפים הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כיום, תחום מחיקת חובות כולל קבלת הפטר מחובות במסגרת הסדר ייעודי או הליך חדלות פירעון. עו"ד מחיקת חובות מלווה ומייצג את החייב בהליך מחיקת החובות עד לקבלת ההפטר תוך חתירה להשגת התנאים הנוחים ביותר בהתאם לגובה החובות וסוגיהם. כאן בהמשך: עורך דין מחיקת חובות - תפקידו, מהות החוק החדש בנושא ועוד.
עורך דין מחיקת חובות

תפקידיו של עורך דין מחיקת חובות

עיקר תפקידו של עו"ד מחיקת חובות הינו טיפול בחובותיו של הלקוח וניהול משא ומתן מול נושיו. במקרה בו הוצאה לפועל מעורבת בהליך, יפעל עורך הדין למשא ומתן במקביל גם מול רשם ההוצאה לפועל. לצורך כך יבדוק עורך הדין האם ניתן להגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון לקבלת צו הפטר חובות ומחיקתם.

עורך דין מחיקת חובות יבחן אילו מסמכים נדרש החייב להגיש יחד עם הבקשה להפטר ויסייע בהגשתם ובמקרה וסכום החובות עולה על התקרה הקבועה ¹בחוק (161,236 ש"ח נכון ל-2023), ימליץ עורך הדין על נקיטת הליך שונה תחת חוק חדלות פירעון. באמצעות עבודה יסודית ומקצועית של עו"ד מחיקת חובות ניתן יהיה למקסם את סיכויי ההצלחה של ביטול החובות ולהנות מהפטר שיספק ללקוח אפשרות להשתקם מבחינה עסקית וכלכלית.

עורך דין מחיקת חובות נועם אברהם
עורך דין מחיקת חובות נועם אברהם

מה ההבדל בין עורך דין הוצאה לפועל לעו"ד מחיקת חובות?

בענף עריכת דין לחייבים פועלים עורכי דין הוצאה לפועל, עורכי דין חדלות פירעון ועורכי דין מחיקת חובות. למרות שנראה שהם עוסקים בתחומים זהים, קיימים הבדלים מהותיים בתחומי ההתמחות שלהם.

בעוד שעו"ד חדלות פירעון אחראי על חייבים שאינם יכולים לפרוע את חובם, עו"ד הוצאה לפועל כולל שירות לחייבים שאינם מעוניינים לפרוע את חובם מסיבות כאלה ואחרות. עורך דין מחיקת חובות לעומתם, פועל עבור חייבים הן מול נושים בהליכי חדלות פירעון והן מול רשם ההוצאה לפועל במידה ונפתח עבורם תיק בהוצאה לפועל בגין חובות שלא שולמו.

עורך דין מחיקת חובות יתמקד בביטול חובות הלקוח הן באמצעות ערעור על טענות שאינן צודקות לדידו של הלקוח והן באמצעות ניהול הליכי חדלות פירעון עבור החייב כך לדוגמה יפעל עו"ד עבור ביטול עיקול חשבון בנק לטובת הלקוח.

ר' דוגמא להצלחה בביטול כל העיקולים באמצעות הסכמה להסדר חובות >>

מחיקת חובות – החוק החדש

החוק החדש למחיקת חובות הינו חוק המחליף את ההליך המוכר של פשיטת רגל. מטרת חוק זה לסייע לחייב להשתקם כלכלית והוא אינו מתמקד כלל בענישתו. בעבר, טרם הרפורמה בדיני פשיטת רגל, נדרשו החייבים להמתין שנים מספר עד שקיבלו הכרעה משפטית בעניינם. בשנים אלו נאלצו החייבים לחיות תחת מגבלות שונות ואילו הנושים נדרשו לחכות עד לקבלת פסק הדין בנוגע לפירעון החוב.

כיום, לאחר חקיקת החוק החדש בתחום מחיקת חובות ממועד הגשת הבקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון ויד לקבלת אישור יש להמתין 30 יום בלבד. בנוסף, משך הזמן בין פתיחת ההליכים מול הוצאה לפועל או שופט שלום בנוגע למחיקת החובות – קוצר ל-11 חודשים בלבד.

מבחינת מהות ההתייחסות לחייבים בהליכי חדלות פירעון – שונתה הגישה וכיום קובע החוק כי אדם הנקלע למצב בו הוא אינו יכול לפרוע את חובותיו – נקלע לכך בשל תאונה כלכלית ולא באשמתו וכן מטרת הליך פשיטת הרגל אינה ענישה כי אם שיקום כלכלי של החייב כפי שציינו קודם.

הכירו: משרד עו"ד מחיקת חובות נועם אברהם

משרד עו"ד נועם אברהם פועל במטרה לסייע לחייבים בניהול הליכי חדלות פירעון והתנהלות מול נושים ורשות ההוצאה לפועל.
המשרד מתמחה במתן שירות יעיל, מקצועי ואמפטי ללקוחותיו ומהווה את הכתובת האמינה ביותר לחייבים בתהליך מחיקת חובות.

קיבלתם אזהרה לפני עיקול? מעוניינים להגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פרעון? צרו קשר עכשיו עם משרד עו"ד נועם אברהם לקביעת שיחת ייעוץ בהקדם האפשרי.

¹ר' סעיף 208 (1) לחוק חדלות פירעון כאן

שאלות נפוצות

עורך דין מחיקת חובות מתמחה בסיוע לאנשים פרטיים או לעסקים בהצלחת ההליך המשפטי של מחיקת חובותיהם.
עורכי דין למחיקת חובות מציעים ייעוץ משפטי, מנהלים משא ומתן עם נושים, ומייצגים לקוחות בבית המשפט במידת הצורך כדי להשיג מחיקת חובות או הפחתת חובות.
כדאי לשקול לשכור עורך דין לביטול חובות אם אתה מוצף מהחובות, עומד בפני תביעות משפטיות של נושים, או זקוק לסיוע במשא ומתן להסדרי חובות.
כן, עורך דין מחיקת חובות יכול לבחון חלופות לפשיטת רגל, כגון איחוד חובות, משא ומתן או ארגון מחדש, כדי לעזור לך להימנע מההשלכות ארוכות הטווח של פשיטת רגל. חייגו : 03-766-30-70 ☎️
תוכן עניינים
עורך דין מחיקת חובות
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות