סגירת תיקים בהוצל"פ

לסגירה רשמית של התיק שנפתח נגדכם בהוצאה לפועל יש השפעה חשובה על דירוג האשראי שלכם. חשוב מאוד לקחת עורך הדין על מנת להקפיד על ביצוע הפעולה הזו כשסיימת לשלם את החוב.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

למרות התחושה הלא נעימה שמתלווה אליו, תיק הוצאה לפועל שנפתח נגדכם הוא לא סוף העולם וגם לא סוף פסוק מבחינתכם. טיפול נכון במקרה יכול לפטור אתכם מהר מהעול מבלי להותיר כתם בולט מדי על הרקורד הפיננסי שלכם.

ראשית, חשוב לדעת – תיק הוצל"פ הוא לא עניין שרצוי להתמודד אתו לבד. כן, אפשר להתעסק בטפסים, במרדף אחרי הרשם, בהגשת הבקשות הרלוונטיות ובמעקב אחרי ההחלטות בתיק – אבל זה נראה כמו כאב ראש גדול מדי עבור האזרח הפשוט. עורכי דין המתעסקים בחדלות פירעון מטפלים בדיוק במקרים הללו. עורך הדין שולט ברזי ההוצאה לפועל, מכיר את הרשמים ואת נטיות ליבם ולא אחת – מכיר גם את עורך הדין של הצד השני, זה שפתח נגדכם את תיק ההוצאה לפועל – דבר המגדיל משמעותית את הסיכויים לסיים את ההליכים במהרה ובנזק מינימלי עבורכם.

מהו תיק הוצאה לפועל?

תיק הוצאה לפועל זו למעשה תביעת חוב נגדכם. כמו כל הליך משפטי בישראל, יש לה מספר סידורי שנקבע בשנה בה נפתח ההליך. מאחר שמדובר בהליך משפטי יש לכם את הזכות המלאה להשמיע את הצד שלכם, לטעון טענות ולהביא הוכחות אל מול טענות הצד השני. מצידו האחד של התיק נמצא הנושה – שטוען כי אתם חייבים לו סכום כסף על סמך עסקה שביצעתם מולו בעבר (ולעיתים לא באופן ישיר – גם חתימת ערבות צד ג' יכולה להוביל אתכם אל ההוצאה לפועל). מהצד השני נמצא החייב – שבשיח המשפטי החדש, מאז כניסת החוק החדש לחדלות פירעון בספטמבר 2019, יותר ויותר מכונה "היחיד".

מי שדן בתיק ההוצאה לפועל הוא רשם מטעם ההוצאה לפועל, ואולם יש לו סמכויות של שופט לכל דבר ועניין. ההוצאה לפועל רשאית לטפל בכל תביעה שסכומה לא עולה על 150 אלף שקל. מעל הסכום הזה, הדבר שקול להליך פשיטת הרגל אותו הכרנו בעבר – ועל פי חוק חדלות פירעון היום הוא מעט שונה – ומוביל את שני הצדדים אל בית משפט השלום – להליך מזורז של חדלות פירעון ושיקום כלכלי – הגרסה העכשווית והמרוככת יותר לפשיטת הרגל אותה הכרנו בעבר.

עורך הדין ותיק ההוצאה לפועל

חלק ניכר מתיקי ההוצאה לפועל עוסקים בסכומים לא גבוהים יחסית. מרבית האנשים מעדיפים לא ליטול על עצמם התחייבויות כספיות גבוהות ולכן אי עמידה בהתחייבויות מול נושה מסוים יכולה מבחינתם להסתכם לפעמים אפילו בסכומים של ארבע ספרות. במצבים כאלה, חשיבותו של עורך הדין המטפל בתיק מבחינתכם עולה פי כמה: לנושה יש אינטרס עליון לסגור את הסיפור, משום שהוא רוצה את הכסף. לכן, לא אחת – הוא יהיה מוכן לוותר על חלק מהחוב כדי לסגור את הסיפור. יש לזכור שגם לצד השני יש עלויות – והן לא רק עורך הדין שלו אלא גם ההפסד הכספי הנגרם לו מכך שהכסף שחייבים לו לא אצלו. על כן, לא אחת מתברר ששיחה בין שני עורכי הדין של הצדדים בתיק ההוצאה לפועל יכולה להגיע להסכמות מהירות – שחוסכות זמן רב וכאבי ראש לכל המעורבים.

סגירת התיק בהוצאה לפועל

על פי החוק, תיק בהוצאה לפועל יכול להיסגר רק כך: הסדר התשלומים הגיע לסיומו (ואז ההוצל"פ בעצמה סוגרת את התיק), הזוכה בתיק הודיע להוצאה לפועל כי קיבל מהחייב את החוב (ואז למעשה עליו לדרוש את סגירת התיק) – ולעיתים גם הודעה של החייב על סיום הסדר החוב מול הנושה מספיקה כדי לסגור את התיק. עורך הדין שלכם יטפל בכל אחד מהמסלולים האלה ויפקח על סגירת התיק. חשוב לדעת: עקב העומס העצום על לשכות ההוצאה לפועל, מצב בו תיקים שהיו צריכים להיסגר נשארים פתוחים – אינו מופרך כלל, ותיק שסגרתם ועדיין רשום כפתוח מזיק לדירוג האשראי שלכם. עורך הדין שלכם, במסגרת תפקידו, יהיה אמון להקפיד גם על סגירת התיק באופן רשמי בהוצאה לפועל.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות