ההבדלים בין הסדר חובות בהוצאה לפועל לבין הסדרת חובות ללא פנייה להוצל"פ

המציאות הכלכלית בישראל אינה פשוטה כלל, זו עובדה הידועה לכל. ועדיין, אלו המוצאים עצמם בתסבוכת כלכלית מתביישים כ"כ, שהם כמעט ואינם מדברים על זה. חצי נחמה היא שאם גם אתם מזדהים עם מילים אלו, חשוב שתדעו שאינכם לבד וכי אפשר לחזור לשגרת חיים נורמלית. הסדר חוב בהוצאה לפועל היא אחת האפשרויות העומדות בפני אלו המוגבלים באמצעים ועומדים בתנאים נוספים שנקבעו על פי חוק.
הסדרת חובות בהוצאה לפועל או ללא פנייה להוצאה לפועל - במשרדו של עורך דין נועם אברהם יכולים לעזור

חשוב גם לדעת שלא בכל מחיר ישנה חובת הסדרה באמצעות מערכת ההוצאה לפועל. בפני החייבים עומדות כמה אפשרויות, כאשר הבחירה הנכונה ביותר תתבצע בעזרתו של עו"ד חובות המתמצא בתהליכי הפטר חובות מול המערכת ובלעדיה.

אני עורך דין נועם אברהם ואשמח לעמוד לשירותכם ולהוביל אתכם יד ביד, בדרך אל שגרה מאוזנת כלכלית ללא סטרס. כעת, נבין את ההבדלים בין תהליכי מחיקת חובות מול מערכת ההוצאה לפועל ובלעדיה.

האם באמת אפשר להסדיר חוב ללא פנייה להוצאה לפועל?

הליך פשיטת רגל

ניתן להתחיל הליך של פשיטת רגל שמשמעותו, עמידה בתשלומים למשך תקופה שנקבעה מראש.

בתום תקופת התשלומים ועמידה בצו, יקבל החייב הפטר חובות מיתר הסכום. חשוב לציין כי ההחלטה על גובה התשלומים החודשיים תתקבל אך ורק לאחר בחינה כלכלית מקיפה של החייב ומצבו הפיננסי, על מנת לוודא מהי יכולת הפירעון שלו.

במידה ואכן תעמדו בתנאים, תגלו כי לפשיטת רגל מספר יתרונות:

  • הקפאת ההליכים נגדכם למשך התקופה.
  • במידה ותעמדו בכל התנאים להגשת בקשה להליכי חדלות פירעון תקבלו הפטר מכל החובות.
  • תוכלו לנהל את חשבון הבנק שלכם כרגיל.
  • תוכלו לצאת מהארץ בתנאי שתמצאו 2 ערבים שיערבו לחוב עד שובכם לארץ.

עם זאת חשוב לציין כי הסדר חובות הינו הליך ארוך ולעתים מייגע הדורש עמידה בתנאים שונים, כדוגמת איסוף והגשה של דו"חות הכנסות והוצאות, חל עליו איסור למשוך צ'קים ולהשתמש באשראי וכמובן, עליו לעשות הכל על מנת שלא הפוך ללקוח מוגבל בבנק.

הסדר נושים

אפשרות נוספת היא הליך הסדר נושים באישור בית המשפט ובהסכמת הנושים. המשמעות היא הפטר חובות ללא הכרזה על פשיטת רגל.

ברוב המקרים, מסכימים הנושים להליך זה שכן במידה ויסרבו, ייתכן ויגיש החייב בקשה לפשיטת רגל. כלומר, הסכומים שיקבלו בסופו של דבר יהיו נמוכים יותר ממה שיכלו לקבל אילו הסכימו להליך ההסדר. בדומה להליך פשיטת רגל, גם כאן נדרש החייב לעמוד בצו תשלומים תקופתי ולאחריו, יוכל לקבל פטור בסך של עד 70% מיתרת החוב.

הסדרת חובות בהוצאה לפועל – לא תמיד אפשר לחמוק מזה!

באופן כללי רוב החייבים מנסים להימנע ככל האפשר מהליכי הוצאה לפועל ומשתדלים לעמוד בתשלומי החובות במסגרת הסדרים מול הנושים, פשיטת רגל ועוד. ובכל זאת ישנם מקרים בהם החובות תפחו עד כדי כך, שבלתי אפשרי לשלם אותם עם ההכנסה הקיימת. במצב זה, אין מנוס מלפנות להוצאה לפועל.

ההמלצה לפנות להליך זה, תעלה אך ורק אם החייב יעמוד בחמישה תנאים:

  • החייב נמצא לפחות 4 שנים במצב בו אינו מסוגל לפרוע את חובו, במסגרת התקופה שנקבעה לו בהסדר החוב.
  • אין בידיו נכסים שניתן לפרוע את חובו באמצעותם.
  • סכום החוב אינו עולה על 800 אלף שקלים.
  • החייב עמד בצו תשלומים אשר נקבע בתיק האיחוד לאורך 3 שנים טרם הגיש בקשה להפטר.
  • החייב לא החל תהליך פשיטת רגל במשך 5 השנים האחרונות.

במידה ואכן החייב עומד בתנאים אלו, אפשר לצאת לדרך! בשלב הראשון יוגשו כל המסמכים הדרושים דרך עורך הדין, אשר יוודא שהניירת כולה מאורגנת ומסודרת למשעי. מעל לכל, דורשת ההוצאה לפועל לקבל מסמכים המציגים הוכחות למצבו הכלכלי של החייב, על בסיסם תתקבל ההחלטה האם לאשר את הפטר החובות.

בנוסף, ייקבע דיון במסגרתו רשם ההוצאה לפועל יתשאל את החייב במטרה לוודא שהמסמכים שהוגשו נכונים, מדויקים ומציגים תמונה כנה ומקיפה המוכיחה כי אכן אין ביכולתו לפרוע את החוב במצבו הנוכחי. ייתכנו מקרים בהם הזוכים מתנגדים למתן ההפטר ובמצב זה, יקבלו התייחסות במהלך הדיון.

בראש ובראשונה המטרה היא למנוע כל מצב של התנגדות וסימני שאלה ובדיוק בנקודה זו, נכנס לתמונה עו"ד חובות מקצועי ומנוסה אשר יוודא כי התהליך מתבצע על הצד הטוב והמדויק ביותר, ייצג את החייב מא' ועד ת' כדי להשפיע ולהגדיל את הסיכוי לקבלת הבקשה להפטר.

מה יהיה הכי נכון לכם?

כעת כשאתם מכירים את ההבדלים בין הסדר חוב בהוצאה לפועל ובלעדיה, נשאלת השאלה המתבקשת – מה נכון? כאמור, התשובה לשאלה תהיה תלויה בראש ובראשונה במצבכם הכלכלי והאם באפשרותכם לפרוע את החוב במצב הנוכחי.

לא זזים בלי עורך דין!

ההבדלים בין הסדר חובות בהוצאה לפועל לבין הסדרת חובות ללא פנייה להוצל”פ
ההבדלים בין הסדר חובות בהוצאה לפועל לבין הסדרת חובות ללא פנייה להוצל”פ

 

חובות הם מטרד נורא וככל שהם תופחים, כך גם העול שהם מביאים איתם. הדבר האחרון שתרצו יהיה להתעסק איתם עכשיו, זה ברור. ועם זאת, חשוב לא להזניח אותם ולטפל בהם מהר ככל האפשר, שאם לא כן, הם רק יגדלו. נעים מאוד, אני עורך דין נועם אברהם ואני כאן כדי להראות לכם שהשד לא תמיד כל כך נורא.

ניתן בהחלט להגיע למצב של הפטר חובות ואם מדובר במצב בו נדרש ביטול עיקול חשבון בנק עורך דין חדלות פירעון בהחלט יוכל להועיל גם כאן. יחד, נבחן מקרוב את התיק ונבין האם הסדרת חובות בהוצאה לפועל תהיה נכונה לכם, או דווקא גישה אחרת. כך או כך, חשוב לזכור ולהבין כי הליך הסדרת חוב דורש זמן, סבלנות וכנות רבה כי שאם החלטתם לעשות זאת – היו סבלניים, מבינים ושקופים. כך, הפרק החדש והנקי בחייכם יגיע מהר יותר ובאופן בטוח יותר.

שאלות נפוצות

האפשרויות העומדות בפני חייבים להסדרת חובות ללא פנייה להוצאה לפועל כוללות הליך פשיטת רגל והליך הסדר נושים באישור בית המשפט.
היתרונות של הליך הסדרת חובות בהוצאה לפועל כוללים את האפשרות להגיע להפטר חובות במצבים בהם אין די נכסים לפרוע את החוב, ובתנאי שהחייב עומד בקריטריונים הנדרשים.
נדרשת פנייה להליך הסדרת חובות בהוצאה לפועל במצבים בהם החובות תפחו עד כדי שאי אפשר לפורעם מההכנסה הקיימת, ולאחר שנבחנו אפשרויות אחרות להסדרת החובות ללא פנייה להוצאה לפועל.
חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי בהליכי הסדרת חובות, בין אם בהוצאה לפועל או ללא פנייה אליה, על מנת להבטיח ייצוג מקצועי וזהירות בביצוע התהליך, להגדיל את הסיכוי להצלחה, ולהתמודד עם כל השלבים מתחילתם ועד סופם.
תוכן עניינים
הסדרת חובות בהוצאה לפועל או ללא פנייה להוצאה לפועל - במשרדו של עורך דין נועם אברהם יכולים לעזור
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות