הסדרת חובות תיקון 4 לחוק חדל״פ

עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

"חיסון כלכלי"

נקלעתם לחובות? משבר הקורונה מספק לכם הזדמנות נדירה לחסל אותם במהירות ובלי הכתם של פשיטת רגל! כן כן, שמעתם נכון: הכירו את תיקון 4 לחוק חדלות פירעון, השינוי בחוק שיסייע לכם להגיע להסדרי חוב במהרה ובלי פשיטת רגל.

אחרי שנה שלמה תחת משבר הקורונה, שבמהלכה המשק העולמי וכמוהו גם הישראלי נכנסו לסחרחורת ולחוסר יציבות שלא הכרנו מזה שנים ארוכות, הגיע הזמן להתמודד עם התוצאות. רבים איבדו את עבודתם ומצאו את עצמם מתמודדים עם משבר מסוג חדש – חובות שקשה מאוד, ולא אחת גם פשוט לא ניתן – לעמוד בהם.

רגע לפני שמערכת ההוצאה לפועל קורסת תחת העומס, ושנייה לפני שישראלים רבים מוצאים את עצמם בהליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי (כלומר, בפשיטת רגל), קבע המחוקק את תיקון 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח, 2018. התיקון, שנכנס לתוקפו ב-18.3.21 ויהיה בתוקף עד אמצע ספטמבר 2022, מאפשר מסלול ביניים מהיר ויעיל מאוד שבאמצעותו ניתן לזכות מהגנה מלאה מעיקולים והליכי הוצאה לפועל אחרים, להסדיר את החובות מול כלל הנושים ולצאת לדרך חדשה – כלומר, המדינה נותנת פה אפשרות לעבור הליך "מקוצר" מאוד של חדלות פירעון – מבלי להיכנס לתוך הליך חדלות הפירעון.

האם הכניסה להליך החדש והמיוחד מותנית בכך שהחובות נוצרו בגלל משבר הקורונה?

התשובה היא לא. גם אם החובות שלכם נוצרו בלי קשר לקורונה, אתם כנראה תוכלו לנסות להיכנס להליך החדש.

היתרון הגדול הוא לא רק פרק הזמן הקצר שבו התיקון החדש לחוק מחייב את הסדרת החובות, אלא גם (ובעיקר) ביכולת להימנע מכניסה להליך חדלות פירעון – כלומר גם אחרי שתעשו את הצעד שיסדיר את החובות שלכם מול הנושים, לא תהיו מוגבלים ביציאה מהארץ, לא תצטרכו להגיש דו"חות חודשיים ולא יחולו עליכם הגבלות למשך כמה שנים טובות.

איך זה עובד?

מי שיש לו חובות למספר נושים, ולא יכול לעמוד בהם או מבין שתכף יגיע לרגע שבו לא יוכל לעמוד בהם – ולא נמצא כעת בהליך של חדלות פירעון – רשאי להיכנס להסדר לפי תיקון 4 לחוק חדלות פירעון. עורך הדין שלכם יגיש בקשה לבית המשפט עם הצעה להסדר, ובמקביל ידריך אתכם כיצד למלא טופס שישקף לבית המשפט את הנתונים והיכולות הכלכליות שלכם, וכן את היקף החובות.

לסיכום

הרציונל של החוק הוא שלחייב ולנושים אינטרס משותף – לגמור את פרשת החובות ביניהם, מתוך הבנה שכל צד יצטרך להתאמץ קצת יותר מהרגיל על מנת להגיע ליעד: החייב יצטרך לשלם יותר משהיה משלם לו היה נגרר להליך של חדלות פירעון, והנושים יצטרכו להתפשר על פחות משהיו מקבלים לו החייב היה מחזיר את החוב במלואו. אינטרס משותף נוסף של החייב והנושים הוא לא להביא את החייב להליך של חדלות פירעון, כי אז זה לא משתלם לחייב (שיחולו עליו ההגבלות שמביא עמו ההליך) ולא לנושים (שיזכו בסוף ההליך להרבה פחות כסף מסכום החוב המקורי).

אינטרס משותף נוסף הטמון בתיקון החדש: פרק הזמן המצומצם שבמהלכו צריך להשיג הסדר. החוק קוצב שלושה חודשים, וניתן לבקש הארכה של עוד חודש מבית המשפט. אחר כך – החייב הולך לחדלות פירעון, וזה, כאמור, נוגד את האינטרסים שלו ושל הנושים.

לכן, אם החובות חונקים אתכם – הנה דבר אחד טוב שיצא מהקורונה – הזדמנות פז לחסל אותם בהליך מהיר, יעיל וכזה שלא יותיר כתם משמעותי ברקורד הכלכלי שלכם. פנו עוד היום לעורך דין וטפלו בבעיה, חבל על כל דקה.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות