הגשת תביעות לבתי משפט

חייבים לכם כסף? אל תוותרו על מה שאתם זכאים לו ופנו לעורך דין המתמחה בתביעות כספיות לצורך הגשת תביעה. עורך הדין ינסח את כתב התביעה, יבנה את האסטרטגיה המשפטית לטיפול בתיק וייצג אתכם בבית המשפט. על הגשת תביעות לבתי משפט – קראו כאן.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

הגשת תביעות לבתי משפט

חתמתם על חוזה אך הצד השני לא שילם את אשר התחייב לו, שילמתם אתם עבור מוצר או שירות ולא קיבלתם את התמורה. ובכן, החוק נתן בידיכם כלי משפטי הנקרא תביעה, במסגרתו תוכלו לפנות לבית המשפט המוסמך ולבקש ממנו להורות לנתבע לשלם לכם את אשר אתם זכאים לו. האם הגשת תביעות לבתי משפט הכרחית בכל מקרה? לא. כך למשל, במקרה של תביעה על סכום קצוב, נוכל לפנות ישירות להוצאה לפועל, ללא ניהול הליך משפטי. בכל מקרה בו אנו מגישים תביעה, תינתן הזדמנות לנתבע להשמיע טענות נגדיות מדוע הוא אינו חב לנו את אשר תבענו. לשם הגשת תביעה, מכל סוג שהוא, חשוב כי נפנה לעורך דין מומחה, אשר יכין את כתב התביעה, יתכנן את האסטרטגיה המשפטית וייצג אותנו בבית המשפט.

עריכת התביעה

בכל מקרה של הגשת תביעות לבתי משפט, יש להכין כתב תביעה רהוט וברור, המסביר מחד בפירוט מספק את השתלשלות האירועים אשר הובילו ליצירת עילת התביעה ומאידך, מבחין בין עיקר לתפל. משום כך חשוב כל כך כי כתב התביעה יוכן על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה ולא על ידי התובע עצמו. כל כתב תביעה צריך להכיל את עילת התביעה ואת הסעד המבוקש. כך למשל בתביעה כספית, העילה יכולה להיות חוזית והתובע מבקש סעד כספי מן הנתבע. ישנם מקרים בהם לדרישה לפיצוי כספי יש להוסיף סעדים נוספים כגון צו מניעה, במסגרתו דורש התובע מן הנתבע לחדול מהתנהגות מסוימת. את כתב התביעה יגיש עורך הדין לערכאה המוסמכת לכך, למשל בית משפט השלום, בית המשפט המחוזי וכיו"ב, הכל בהתאם לזהות הצדדים, מהות התביעה וסכומה.

אסטרטגיה משפטית

הצלחתה של כל תביעה מחייבת לבנות אסטרטגיה משפטית מתאימה, אשר לוקחת בחשבון את הסיכויים והסיכונים, כמו גם את העדפות הלקוח וצרכיו. כך למשל, כאשר התובע מעוניין בקבלת פיצוי באופן מיידי על פני ניהול הליך משפטי שלם, יכוון עורך הדין את האסטרטגיה כך שזו תוביל להסדר פשרה. במסגרתו, יכול והלקוח יידרש לוותר על חלק מסכום התביעה, אך זאת תמורת קבלת פיצוי ללא צורך לנהל את התביעה בבית המשפט ולהמתין לפסק דין. במקרים אחרים, יש מקום לנהל את ההליך כולו במסגרת הגשת תביעות לבתי משפט. למשל, כאשר אין הסכמה על סכום הפשרה, או כאשר הנתבע כופר באחריותו. אז יפעל עורך הדין להצגת תשתית עובדתית ומשפטית מבוססת, אשר תנטרל את טענות ההגנה של הנתבע ותגדיל את הסיכוי לקבלת התביעה.

ייצוג בבתי המשפט

ליטיגציה היא המונח המשפטי להופעת עורך הדין בבית המשפט והיא למעשה לב ליבו של הליך הגשת תביעות לבתי משפט. מדוע? שהרי שם יציג עורך הדין את כל הטיעונים המבססים את התביעה, כאשר מטרתו היא להגיע לתוצאה המשפטית הטובה ביותר: קבלת התביעה במלואה, על כל הסעדים שנדרשו בה. כך, כאשר מדובר בתביעה כספית חוזית, בה מבקש התובע סעד של פיצוי למשל בשל הפרת חוזה, יפעל עורך הדין לקבלת מלוא הפיצוי הכספי שנתבע. כך גם כאשר מדובר בהליכים אחרים המתנהלים בבתי המשפט. למשל, הליכי הסדרת חובות, כאשר עו"ד פשיטת רגל מייצג את החייב ופועל לקידום האינטרס שלו בהליך המשפטי, קרי, קבלת הפטר מחובותיו. על מנת לקבל את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, חשוב לפנות לעורך דין אשר מתמחה בליטיגציה, בעלת יכולות ביטוי גבוהות וביטחון אישי ומקצועי רב.

צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התתחייבות

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות