הגשת כתבי הגנה

הגישו נגדך תביעה? זוהי סיטואציה לא נעימה, אין ספק, אולם אין סיבה להיבהל. יש לפנות לעורך דין מומחה, אשר יבחן את נסיבות המקרה ובהתאם להן, יכין כתב הגנה מבוסס ומגובה בראיות וייצג אותך בהליך המשפטי מתחילתו ועד סיומו.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

מה צריך לעשות?

פתחתם את תיבת הדואר ומצאתם כתב תביעה? קודם כל קחו נשימה והירגעו. לאחר מכן, יש לפנות בהקדם, ללא שיהוי לייצוג משפטי מתאים. במסגרתו ינחה אתכם עורך הדין כיצד להתנהל ויכין את תיק ההגנה שלכם. להלן מספר טיפים חשובים עבור הנתבע, לצורך הכנה והגשת כתבי הגנה:

1. קראו את כתב התביעה: בנחת, שבו וקראו היטב את כתב התביעה מתחילתו ועד סופו ורשמו, מה נכון ומה לא וכל הערה שעולה על דעתכם. הדבר יקל על עורך הדין להבין את גרסתכם לאירועים ולנסח כתב הגנה טוב ומדויק.

2. ראיות מזכות: הגשת כתבי הגנה מבוססת על הפרכת טענות התביעה. הדבר נעשה באמצעות ראיות מזכות, קרי מסמכים או עדים אשר יכולים לסתור את האמור בכתב התביעה. אגדו את המסמכים הרלוונטיים ואתרו את פרטי העדים.

3. הימנעו משיחות עם הצד השני: במקרה שבו התובע או עורך דינו יוצרים עמכם קשר, אל תקבלו את השיחה או ענו ותנו להם, את פרטי עורך הדין שלכם. זכרו, כי ייתכן ושיחה זו מוקלטת ולכן על מנת שלא תיפלו בלשונכם, עדיף להימנע ממנה.

מומחיות עורך הדין

משהוגשה נגדנו תביעה, למי עלינו לפנות לצורך ייצוג בבתי המשפט? בכל עניין משפטי, עלינו לפנות לעורך דין המתמחה באותו העניין, בעל שם ורקורד של הצלחה. רק כך, נוכל לקבל את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, אשר יוביל לדחיית התביעה נגדנו או לכל הפחות למזעור הנזק ממנה. כך למשל, אם הסתבכנו בחובות ואנו רוצים להסדירם, עלינו לפנות אל עו"ד פשיטת רגל. אם הוגשה נגדנו תביעה כספית, נפנה לעורך דין המתמחה בייצוג נתבעים ותובעים בתביעות כספיות. אל תקלו ראש בחשיבותה של המומחיות המשפטית, היא זו המעניקה לעורך הדין את הידע והניסיון המקצועי והיא שתאפשר הגשת כתבי הגנה טובים ומבוססים, אשר יובילו לדחיית התביעה, כולה או חלקה. כמו כן, מומחיות עורך הדין חשובה גם לעניין הערעור. לא פעם, יש צורך בהגשת ערעור על פסק הדין של בית המשפט לערכאה עליונה. עורך הדין יכין את נימוקי הערעור
וימשיך לפעול לקבלת התוצאה המשפטית הרצויה.

נתבעתם? אל תתמודדו עם לבד

לעיתים, ישנה נטייה לחשוב, כי ניתן להתמודד עם תביעה משפטית ללא עורך דין. הנחה שגויה זו נובעת מהמחשבה, כי אם רק יסביר הנתבע לשופט את הצד שלו, הוא ינצח בתביעה. זוהי מחשבה יפה אך מוטעית. הגשת כתבי הגנה בפרט וההליך המשפטי בכלל, הם מאוד מורכבים ודורשים בקיאות ענפה בחקיקה ובפסיקה ויכולת להציג טיעונים משפטיים מבוססים. כמו כן, כל טענה של הנתבע, צריכה להיות מגובה בראיות מתאימות, משום שלא כל ראיה, היא קבילה בבית המשפט. לכן, אם הוגשה נגדכם תביעה, אל תתמודדו איתה לבד ופנו לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי. שימו לב, כי חשוב שלא להשתהות בפנייה לייעוץ משפטי, היות שיש בדרך כלל 30 יום לצורך הגשת כתבי הגנה ממועד קבלת התביעה. על כן, פנו לעורך דין בהקדם, אשר יגיש במידת הצורך, בקשה לבית המשפט להאריך את המועד להגשת כתב הגנה. וזכרו: ללא ייצוג משפטי מקצועי, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחויבים במלוא סכום התביעה. על כן, אל תיקחו סיכון ופנו לעורך דין מומחה, מנוסה ומקצועי אשר יבנה קו הגנה מבוסס, שיכול להביא את בית המשפט לדחות את התביעה נגדכם.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות