תביעות בנקים? יש לכם חובות לבנק? לא לפחד כלל

גם אם יש לכם חובות לבנק, ובנק תבע אתכם – ניתן לפתור את המצב. טיפול נכון של עורך הדין לצד שיתוף פעולה שלכם עשוי להניב תוצאות מפתיעות. אל תשכחו: גם הבנקים מעדיפים בסופו של דבר להגיע להסדר חוב
תביעות בנקים? יש לכם חובות לבנק? לא לפחד כלל

נדמה כי אין יריב משפטי פחות אטרקטיבי מבנק. במבט ראשון, לקבל תביעת חוב מבנק זה באמת אחד הדברים היותר מלחיצים שיש. יחסי הכוחות מראש נוטים נגדכם, הביטוי "מעטים מול רבים" מעולם לא היה יותר נכון. לבנק באמת יש הכל – מערכת משומנת מאוד שנעזרת במשרדי עורכי דין עתירי פרקליטים וכמובן, יותר מהכל – כסף בכמויות לא פרופורציונליות אל מול הנתבע.

אבל למרות תנאי הפתיחה הלא מאוד מעודדים, השיטה המשפטית בישראל מעניקה שוויון לשני הצדדים בבואם לאולם בית המשפט: גם הבנק, על סוללת עורכי הדין שלו והכוח המאסיבי שלו, הוא לא יותר מאשר "תובע" בבית המשפט. והנתבע, חרף היותו בלא מעט מקרים אדם בעל אמצעים מוגבלים מאוד, בטח ביחס למערכת כוחנית כזו – הוא בסך הכל "נתבע". והדין ניתן בידי שופטים ושופטות מקצועיים שהאינטרס היחיד שמנחה אותם הוא "צדק".

יש לי חובות והבנק תובע אותי. מה עושים?

קודם כל, ולפני הכל, נושמים.

אדם לוקח נשימה עמוקה בגלל שיש לו חובות לבנק וקיבל תביעה מהבנק
אדם לוקח נשימה עמוקה בגלל שיש לו חובות לבנק וקיבל תביעה מהבנק

ראשית, הבנק לא יתבע אתכם ישר עם היווצרותו של חוב. בהתחלה תקבלו טלפון או שניים מהפקיד, לאחר מכן תקבלו פניות רשמיות מהבנק – מכתבי התראה בנוגע לחוב – וחשוב לא להתעלם מהם ולפתוח בהידברות מול הבנק כבר בשלב זה.

שנית, עליכם לזכור כי מדובר בסכסוך משפטי על כסף ולא במשהו מעבר לזה. הבנקים תובעים מאות אנשים בשבוע, זה הרבה פחות "אישי" ממה שאתם מרגישים כעת.

שלישית, בשום פנים ואופן לא לחשוב שאתם יכולים להתמודד עם זה לבד, מבלי לקחת עורך דין שייצג אתכם. אתם לא יכולים. לבנק יש יותר עורכי דין ממה שאתם חושבים – בד"כ מדובר במשרדי עורכי דין שמחזיקים עשרות ולפעמים מאות עורכי דין, ובזמן שאתם תקרסו תחת הנטל, הם יוכלו להחליף את זהות עורך הדין המטפל ולשמור על רעננות וקצב שיקשה עליכם להתמודד.
מלבד זאת, כל השפה המשפטית – עם כל הכבוד להבנה שלכם בתחום – היא עולם שלא תצליחו לשחות בו לאורך זמן. והכי חשוב: את סעיפי החוק סביר להניח שתוכלו למצוא בעצמכם, אבל המשפט הישראלי לא מוכרע רק על סעיפי חוק אלא גם (ולא אחת: בעיקר) על סמך פסיקה קודמת.

עורך דין המתמחה בתחומי חדלות פירעון יוכל לייצג אתכם נאמנה. היו בטוחים שהוא שולט לא רק ברזי החוק אלא גם בתולדות הפסיקה ולפעמים שורה אחת בפסק דין ממקרה שכלל אינו דומה למקרה שלכם – היא זו שיכולה להציל אתכם ברגע האמת. למומחיותו של עורך הדין בתחום אין תחליף. אל תתפשרו.

ניהול תביעה מול הבנק במצב של חובות לבנק

ראשית, יש להבהיר את מהות החוב: פיגור במשכנתא או בהחזר הלוואה – ולדעת בדיוק מהם סדרי הגודל של החוב.

שנית, חשוב לשים לב להתראות שמתקבלות מהבנק עוד בטרם הגשת התביעה – זה יכול לחסוך את הגשתה ולהכניס אתכם להליך שעלותו נמוכה בהרבה.

אם בכל זאת הגעתם למצב של תביעה, עדיין אפשר לסגור את העניין מחוץ לכותלי ביהמ"ש – הבנק יעדיף את הפתרון הזה וגם בית המשפט יבחר באפשרות הזו כדי להפחית עומסים.

את המו"מ מול הבנק ינהל עורך הדין שלכם, וכדי לתת לו את התמונה המלאה חשוב לספק דפי עו"ש, תלושי משכורת וכל מסמך אחר שמשקף הכנסות שלכם או הוצאות שלכם, על מנת שעורך הדין יוכל לדעת מהי התמונה האמיתית של יכולת ההחזר שלכם בטרם ייגש לנהל את המו"מ מול הבנק.

במידה שהמו"מ לא יצלח, והעניין יגיע לביהמ"ש, יש להמשיך ולצייד את עורך הדין בכל המסמכים שיכולים לשחק לטובתכם – החל ממסמכים כלכליים כאלה ואחרים וכלה במסמכים בריאותיים. ככל שבקנה של עורך הדין תהיה יותר תחמושת, הוא יוכל "לירות" טוב יותר למענכם.

שאלות נפוצות

לפני הכל, חשוב לא להתעלם מהבעיה ולפתוח בהידברות עם הבנק כבר בשלב מוקדם, כשמקבלים פניות או מכתבי התראה בנוגע לחובות לבנק. יש לנשום עמוק ולא להיכנע ללחץ.
בשום אופן אי אפשר להתמודד לבד עם תביעה של הבנק על חובות לבנק. חשוב להיעזר בעורך דין מומחה שיכיר את החוקים והפסיקה בתחום, כדי שיוכל לייצג אתכם נאמנה מול המערכת המשפטית המורכבת של הבנק.
לקראת ניהול המו"מ עם הבנק על חובות לבנק, חשוב לצייד את עורך הדין במסמכים המשקפים את המצב הכלכלי שלכם – דפי עו"ש, תלושי משכורת, והוצאות, כדי שיוכל להציג תמונה מלאה של יכולת ההחזר שלכם.
לא בהכרח כל החובות לבנקים ימחקו במסגרת הליך של מחיקת חובות. החלטה זו תלויה בנסיבות המקרה הספציפי ובשיקול דעתו של בית המשפט או הנאמן המפקח על ההליך.
תוכן עניינים
תביעות בנקים? יש לכם חובות לבנק? לא לפחד כלל
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות