פתיחת תיק הוצאה לפועל

מה עושה אדם או גורם במצב בו אדם או גורם אחר חייב לו כסף? לרוב, יפתח תיק הוצאה לפועל נגד החייב ולאחר תום תקופת האזהרה אשר מטרתה לתת לחייב הזדמנות לפרוע את חובותיו, לנקוט בהליכים לקידום פירעון החוב; עיקול משכורת ו\או חשבון בנק, עיכוב יציאה מהארץ ועוד. אלו הליכים אשר פשוטו כמשמעו, גורמים לאי נוחות רבה באורח החיים, כך שנוצר 'לחץ' על החייב לפרוע את חובותיו.
פתיחת תיק הוצאה לפועל כנגד חייב

באופן עקרוני, הזוכה יוכל להגיש בקשת פתיחת תיק בהוצאה לפועל בעצמו, אך ההמלצה הטובה ביותר היא להעביר את הטיפול לידי עורך דין המתמחה בתחום, המחזיק בידע המקצועי, הוותק והניסיון מול המערכת הבירוקרטית הסבוכה. כל אלו, מבטיחים שהסיכוי לגביית החוב אחת ולתמיד יגדל משמעותית.

עורך דין נועם אברהם פתיחת תיק הוצאה לפועל מה עכשיו
עורך דין נועם אברהם: פתיחת תיק הוצאה לפועל

פתיחת תיק הוצאה לפועל – מה עכשיו?

לאחר פתיחת תיק חייב בהוצל"פ, תישלח לחייב אזהרה בדואר רשום, המעניקה לו 30 יום לנקוט בפעולה טרם ניתן יהיה לפתוח בהליכים מולו. ההמלצה היא לשאוף לסגירת חובות בהוצאה לפועל ולפרוע את חובו, כדי להגיע להסדר חובות או להגיש בקשה לצו תשלומים. במצבים אחרים יוכל – אם קיימת טענה קונקרטית ורלוונטית, להתנגד לתביעה.

נשאלת השאלה, מהם הצעדים שיש לנקוט במידה והתגלה כי נפתח תיק הוצאה לפועל לאדם?

  • מהירות – חשוב לפעול במהירות האפשרית כדי לצמצם השלכות שליליות פוטנציאליות. לכן, אל תתעלמו מהמצב שכן לאחר 30 ימי האזהרה, יחלו לא רק לנקוט פעולות נגדכם אלא שהדבר יעיב על שגרת חייכם. ייתכן שתקבלו צו עיכוב יציאה מהארץ, חשבונכם יעוקל, ועוד.
  • ייעוץ משפטי – כעת עליכם לחפש ייעוץ משפטי מקצועי. עורך דין נועם אברהם מתמחה בהסדרי חוב גם במצבים הקשים ביותר, ויחד עם הוותק והניסיון שלו יוכל להציע פתרונות המותאמים למצבכם.
  • דעו מה לרשותכם – הכינו רשימה מקיפה של כל הנכסים, ההכנסות וההוצאות. מידע זה חיוני למשא ומתן ואף ליצירת הגנה על נכסים במידת הצורך. ככל שתבצעו צעדים אלו במהירות, כך הדבר יוכל להשפיע משמעותית על תוצאות ההוצאה לפועל.

    הפתרון היעיל ביותר – הסדר מול החייב

    ברוב המקרים יתגלה כי הדרך הטובה, היעילה והמהירה ביותר לגבות חוב לאחר פתיחת תיק בהוצאה לפועל היא דרך הסדר פשרה עם החייב. כלומר, מצד אחד הזוכה יסכים להפחית את הסכום בתמורה לפירעון מידי של החוב, או צו תשלומים גבוה יותר מזה שנקבע בהוצאה לפועל.

    חשוב לציין שעורכי הדין נתקלים לא אחת בהתנגדות מצד הזוכה להתפשר על סכום החוב, אך ההבנה העמוקה שלהם את התחום, מאפשרת להם להציב תנאים ולהציג את התמונה באופן שיביא להבנה שלעתים, סכום מופחת עדיף על לא דבר. במקרים בהם הזוכה בכל זאת אינו נענה, החייב עלול להפוך למוגבל באמצעים או לפתוח בהליך פשיטת רגל.

סגירת תיק הוצאה לפועל בעזרת עורך דין מקצועי

בקשה לסגירת תיק בהוצאה לפועל היא משימה מורכבת אשר מומלץ להשאיר לאדם בעל ותק וניסיון בתחום, כמו עורך דין נועם אברהם אשר מאחוריו שורה של תיקי הוצאה לפועל שנסגרו בהצלחה. מחד, יוכל לנהל משא ומתן מול הנושים, להציע תוכניות ריאליות ולבחון כל תיק הוצאה לפועל שיתגלגל אליו, באופן האמין והמעמיק ביותר.

המטרה היא להחזיר אתכם לשגרת חיים נורמטיבית כמה שיותר מהר, להיפרד אחת ולתמיד מהמתח הכלכלי והדאגות המאפיינות כל כך את התהליך. לכן, פנו אל עורך הדין כמה שיותר מהר, הציגו בפניו את הסיטואציה והנתונים בשקיפות מלאה, כך שיוכל להסיק מסקנות מדויקות יותר ולהציע נתיבי פעולה בעלי סיכויי הצלחה גבוהים.

שאלות נפוצות

תגובה מהירה חשובה. יש לפעול במהירות האפשרית על מנת לצמצם השלכות שליליות – לפנות לייעוץ משפטי, להכין רשימת נכסים והכנסות, ולשקול הסדר פשרה.
עורך דין מנוסה בתחום יכול לנהל משא ומתן מול הנושים, להציע תוכניות ריאליות ולבחון כל תיק לעומק. הוא יגדיל את הסיכוי לפתרון מוצלח.
ברוב המקרים, הדרך היעילה והמהירה ביותר היא הסדר פשרה עם החייב – הזוכה מפחית את הסכום תמורת פירעון מידי או צו תשלומים גבוה יותר.
מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה שינהל משא ומתן עם הנושים, יציע תוכניות ריאליות ויבחן כל תיק לעומק. המטרה היא להחזיר לשגרה במהירות.
תוכן עניינים
פתיחת תיק הוצאה לפועל כנגד חייב
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות