הסתבכת בחובות, נקלעת לחדלות פירעון ויש בבעלותך דירה? יש פתרון

נקלעתם להליך של חדלות פירעון ובבעלותכם דירה? תתפלאו לשמוע, אבל זה לא סוף העולם. החוק מעניק הגנות מסוימות שאפשר למנף לטובתכם, ועבודה משפטית נכונה יכולה לשמור לכם על הנכס היקר לכם מכל.
הסתבכת בחובות, נקלעת לחדלות פירעון ויש בבעלותך דירה? יש פתרון

ניסיתם, נאבקתם, עשיתם הכל – ובסופו של דבר לא הצלחתם להימנע מקריסה כלכלית ומכניסה להליכי חדלות פירעון. עכשיו אתם שואלים את עצמכם, בחשש לא מועט – מה יהיה עם דירת המגורים שבבעלותנו? התשובה, כמו שוודאי תלמדו מיד, לא חד משמעית, אבל עליכם לדעת מראש – ייצוג משפטי איכותי יכול להגדיל משמעותית הסיכוי שתשכילו לשמור על קורת הגג שלכם גם בתום הליך חדלות הפירעון.

אז איך שומרים על הבית כשמסתבכים בחובות?

ראשית, חשוב להבהיר – כל מקרה הוא שונה. אתם בטח מכירים מישהו שנכנס לחדלות פירעון או פשיטת רגל, שילם סכום נמוך מדי חודש, שמר על הדירה וסיים את ההליך ללא פגע. אתם בטח גם מכירים מישהו שהפסיד את הבית בהליך כזה. הכל אפשרי, משום שכל סיפור הוא לגופו וכל אדם שנכנס להליך של חדלות פירעון נמדד לפי הנתונים האובייקטיביים שלו בלבד, מבלי שיש השפעה לתיקים קודמים שהתנהלו עם אנשים אחרים. עם זאת, מינוף נכון של פסיקות בתי המשפט שניתנו בתיקים קודמים, בהחלט יכול להשפיע על גורלו של תיק חדש.
חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש, שנכנס לתוקפו בספטמבר 2019, מעניק הגנה יחסית לבית המגורים של החייב (שבחוק מכונה "היחיד"). סעיף 229 לחוק מחייב את בית המשפט לקחת בחשבון את התועלת שתצמח לנושים ממכירת דירת המגורים של החייב, את יתר האפשרויות הסבירות לפירעון החוב בדרך שאינה מכירת הבית ואת הבטחתו של דיור חלופי עבור החייב ומשפחתו – בסביבת מגוריהם ובתנאים שעונים על צרכיהם.
שלושת התנאים האלה חייבים להתקיים באופן מצטבר, כלומר מכירה של בית המגורים של החייב היא פעולה שתיעשה רק אם בית המשפט השתכנע שיש מענה הולם לשלוש הסוגיות הללו.

מדוע חשוב שעו"ד מומחה לטיפול בחובות ינהל ויסייע בהליך?

השאלה הראשונה שצריכה להישאל במצב כזה היא: מה היקף החובות ביחס לשווי הבית. לאחר מכן, כמובן, יש לאפיין את היחיד ומשפחתו – מצבו הרפואי, גילו, מספר הילדים, האופק התעסוקתי, מצב החסכונות וכו'.
כך למשל, בסיפור של לקוח שהגיע למשרדנו ובבעלותו דירה במרכז הארץ בשווי שגבוה פי 3 מסכום חובותיו. בית המשפט דן באפשרות של מכירת דירת המגורים, אולם לאחר תהליך ארוך ומאומץ של אפיון מצבו של הלקוח וגיבוש המספרים הרלוונטיים כך שייטיבו עמו, הצלחנו לשמור על ביתו של הלקוח ולקבל הפטר.

לקוחה אחרת שהגיעה אלינו גרה בדירה בבעלותה ובבעלות בעלה ושווי הנכס עמד על פי שישה מהחובות שלה. מדובר בזוג אנשים מבוגר, על סף גיל הפנסיה, ועם בעיות רפואיות לא קלות. אחרי מאבק לא קצר הצלחנו להעמיד לה תוכנית פירעון שבמסגרתה, אמנם, שילמה סכום המתקרב לסך כל חובותיה כפי שאושרו ע"י הנאמן, אולם גם במקרה הזה הצלחנו לשמור על דירת המגורים נשארה ברשותה ובעוד מספר שנים היא תגיע להפטר המיוחל ותוכל להזדקן בשקט ובשלווה (חדל"פ 3685-05-20).

לסיכום ניתן לשמור על קורת הגג שלכם גם אם נקלעתם לחובות

גם אם נקלעתם לחובות ואתם מחזיקים בדירת מגורים, זה לא אומר בהכרח שתצטרכו להיפרד ממנה כדי לצאת להשתקם מהחובות. פעולות נכונות של עורך הדין שלכם יכולות להביא לכך שהדירה תישאר שלכם גם אחרי ההליך. בתי המשפט לא ממהרים לזרוק אנשים מהבתים, והחוק מציב שלושה תנאים מצטברים למכירת נכס מגורים של אדם המצוי בחדלות פירעון, כך שבעבודה משפטית נכונה ניתן להימנע מהסיטואציה הקשה הזו.

צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה לחדלות פירעון ללא עלות וללא התחייבות 03-7663070 ☎️

תוכן עניינים
הסתבכת בחובות, נקלעת לחדלות פירעון ויש בבעלותך דירה? יש פתרון
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות