ייצוג חייבים בהוצאה לפועל

הסתבכת בחובות בהוצאה לפועל? זה הזמן לשנות את המצב. פנה לייצוג משפטי של עו"ד מקצועי ומנוסה, אשר יפעל לביטול ההליכים שננקטו נגדך ולהסדר חובות.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

חובות – זה לא קל!

כל אדם שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, יודע עד כמה מתסכלת הסיטואציה הזו. מלבד המצוקה הכלכלית בעקבות החובות, הנושים (הנקראים גם זוכים בהוצאה לפועל) נוקטים בהליכים שונים נגד החייב, אשר משבשים את חייו והוא נמצא במתח תמידי. על כן, אין על החייב הנמצא בחובות להשתהות, אלא לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין המתמחה בתחום ייצוג חייבים, אשר יסייע לו לצאת ממעגל החובות. ונבהיר, חובות בהוצאה לפועל צוברים ריבית אסטרונומית ולכן, עם כל הקושי להתמודד עם מצב זה והוא מובן מאוד, אל תאמרו נואש ופנו לייצוג משפטי אשר יסייע לכם. תפקידו של עורך הדין יהיה לפעול לעיכוב או ביטול ההגבלות שהוטלו על החייב וכן להסביר לו מהן האפשרויות השונות העומדות בפניו לצורך הסדרת החובות: קבלת הפטר בהוצל"פ או הסדרת חובות בהליך פש"ר.

ביטול הגבלות

גביית חובות בהוצאה לפועל מתבצעת באמצעות הליכים שונים נגד החייב. אלו מונעים מהחייב לנהל אורח חיים תקין ולכן אמור הדבר לעודד אותו לקדם את תשלום החוב. לא אחת, ההגבלות המוטלות על החייב אינן מועילות משום שאין לו אפשרות לפרוע את חובותיו. בעת ייצוג חייבים,
עורך הדין יפעל לביטול ההליכים שננקטו נגד החייב, לרבות עיקול עו"ש ומשכורת, עיקול רכב, הגבלה על החזקת רישיון נהיגה ועוד. לשם כך, יגיש בקשה מתאימה בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים וימתין למועד החלטתו של רשם ההוצאה לפועל. שימו לב: ביטול הגבלות בתוך 24 שעות זו פיקציה, הבטחת שווא. כמובן כי עורך הדין יעשה כל שביכולתו כדי לזרז את הטיפול ויילחם למען זכויות הלקוח אולם חשוב להבדיל בין מה שריאלי לבין מה שאינו. אכן, במקרים רבים, הבקשה לביטול מתקבלת תוך זמן קצר. אולם, במסגרת ייצוג חייבים, אף עורך דין מקצועי ומנוסה לא יבטיח ללקוח את התוצאה הזו, אשר נתונה לשיקול דעת הרשם ובוודאי לא יבטיח כי ההליך יבוטל תוך 24 שעות.

קבלת הפטר בהוצל"פ

מלבד ביטול ההגבלות שהוטלו על החייב, אשר הנם בגדר כיבוי השריפה, יפעל עורך הדין גם לפתרון ארוך טווח, קרי, הסדרת החובות. אם החייב הנו בעל פירעון, אזי במסגרת ייצוג חייבים, ינהל עורך הדין משא ומתן עם הנושים להסדר תשלומים, אשר במסגרתו יכול ויהיה ניתן לקבל הנחה ניכרת בגובה החוב. אם החייב חדל פירעון, ימליץ על הליך של קבלת הפטר, במסגרת הוצאה לפועל, או הסדרת חובות בהליך פש"ר. באשר לאפיק הראשון, הפטר דרך הוצאה לפועל ניתן לחייב אשר הוגדר כמוגבל באמצעים, שחובו אינו עולה על 800,000 ₪, שעמד בצו התשלומים שלו מספר שנים טרם הגשת הבקשה וכי הוא נטול נכסים שיכולים לשמש לפרעון החוב. כמובן, כי לא ניתן לקבל הפטר באמצעות הוצל"פ, אם החייב פתח בהליך פשיטת רגל בשנים הסמוכות לבקשה. האפיק השני הוא פשיטת רגל, במסגרתו, ישלם החייב צו תשלומים לתקופה מסוימת, על פי יכולתו הכלכלית ובסיומה, יקבל הפטר מסך יתר חובותיו. לכל אחת מן האפשרויות הללו יש את היתרונות והחסרונות שלה ועל כן חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום של ייצוג חייבים, טרם פתיחה באיזה מן ההליכים. כמו כן, משנבחר האפיק המתאים, זקוק החייב לליווי משפטי צמוד בהליך הסדר חובות, המצריך ידע וניסיון משפטי על מנת להגיע לתוצאה המיוחלת: הפטר מן החובות, שיקום כלכלי ופתיחה בחיים חדשים נטולי חובות עבר ועתיד.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות