הפטר חובות ללא פשיטת רגל

רוצים להיפטר מהחובות אך חוששים מפשיטת רגל? במקרים מסוימים, זכאי החייב לקבל הפטר מחובותיו ללא פשיטת רגל וזאת, במסגרת הסדר החובות עם הנושים המקבל, את אישורו של בית המשפט.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

מחיקת חובות ללא פשיטת רגל

היקלעות לחובות, איננה סיטואציה קלה כלל וכלל משהיא גורמת לקשיים כלכליים ולמתח נפשי רב. על כן, כל חייב זקוק לפתרון על מנת לצאת ממעגל החובות ולשקם את חייו. בשל המגבלות החלות על חייב בהליך פשיטת רגל, למשל, חשבון בנק ביתרת זכות בלבד ללא מסגרת אשראי, עיכוב יציאה מן הארץ וכיו"ב, אנשים רבים נרתעים מפנייה להליך זה. אולם החדשות הטובות הן, שזוהי אינה האפשרות היחידה של מחיקת חובות. סעיף 19 א' לפקודת פשיטת רגל מציע חלופה אחרת לחייב, במסגרתה, יוכל לקבל החיי לקבל הפטר של עד 70% מסך החובות שלו וזאת, מבלי שהוא יוכרז כפושט רגל. לשם כך, נדרש החייב להגיש בקשה לבית המשפט עם הצעה להסדר נושים. בית המשפט צריך לאשר את הסדר הנושים ולאחר שתתקבל גם הסכמת הנושים, יוכל החייב לקבל הפטר מחובותיו, קרי, מחיקת חובות ללא פשיטת רגל.

התנאים להגשת הבקשה

הזכאות להסדר זה של מחיקת חובות ללא פשיטת רגל, מותנית בעמידה בשני תנאים. הראשון הוא, כי סכום החוב לא יפחת מ 34,964 ₪, סכום המתעדכן מעת לעת. התנאי השני הוא, כי החייב הגיש עם בקשתו, הצעה להסדר נושים, במסגרתה, מציע הוא לשלם לפחות 30% מסך חובותיו. לעניין זה נציין, כי אף אם לחייב אין את מלוא הסכום ברשותו במועד הגשת הבקשה, יוכל הוא עדיין להגישה ובלבד, כי יוכל לספק הוכחות לכך, כי באפשרותו לגייס את הסך של 30% מהחובות לאורך ההליך. עם הגשת הבקשה, יבחן בית המשפט את הסדר הנושים המוצע ולאחר שיאשרו, יעבור הסדר הנושים לאישורם של הנושים. לצורך קבלת ההפטר, יש צורך לקבל את הסכמתם של נושים המחזיקים ב-75% לפחות, מסך חובותיו של החייב.

פירוט שלבי ההליך

כאמור מעלה, על החייב להגיש בקשה מתאימה לבית המשפט, במסגרתה מצהיר הוא, כי אין באפשרותו לפרוע את מלוא החוב, אך הנו מסוגל לשלם לפחות, סך של 30% מחובותיו. בשלב זה, כונס הנכסים הרשמי, מגיש את עמדתו באשר לבקשת החייב להליך של מחיקת חובות ללא פשיטת רגל ובית המשפט צריך לבחון את הסדר הנושים המוצע ולאשרו. ככלל, שני גורמים אלו, לא יתערבו בהסדר הנושים אלא אם סברו, כי החייב צבר את חובותיו שלא בתום לב, למשל עקב מעשי מרמה. בשלב זה, ימונה נאמן להליך אשר יבדוק ויכריע בתביעות החוב שיגישו הנושים. בהמשך, תיקבע אסיפת נושים במסגרתה, על הנושים להחליט האם לקבל את הצעתו של החייב להסדר החובות מולם. ככל שהנושים יאשרו את הסדר הנושים שהציע החייב, יחל החייב בקיום ההסדר ובסיום התשלום שהתחייב לו, יוכל לקבל הפטר מחובותיו.

פנייה לייעוץ משפטי

נקלעתם לחובות? אל תשתהו ופנו לייעוץ משפטי של עורך דין מקצועי המומחה בתחום הוצאה לפועל ופשיטת רגל. עורך הדין יבחן את נסיבות המקרה, לרבות גובה החובות שלכם, יכולת הפירעון שלכם, מצבכם האישי וכדומה ובהתאם, יציע לכם את ההליך הנכון לכם אשר בסופו תוכלו להשתקם כלכלית ולפתוח דף חדש. לעיתים פשיטת רגל היא המסלול המתאים ביותר לחייב, במקרים אחרים דווקא מחיקת חובות בהוצאה לפועל היא הנתיב הנכון ולעיתים, הסדר הנושים באישור בית המשפט, כפי שתואר במאמר זה היא החלופה המתאימה ביותר. זכרו, כי הליך מחיקת חובות אינו עניין פשוט והוא עשוי לקחת זמן, אולם סבלנות והתנהלות נכונה יובילו אתכם בסופו של יום לדרך חדשה ללא חובות .

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות