איחוד תיקים בהוצאה לפועל

חייבים אשר נקלעים לחובות נאלצים פעמים רבות להתמודד מול מספר תיקי הוצאה לפועל כאשר התיקים נפתחים כנגדם על ידי מספר נושים וזוכים. הליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל מאפשר לחייב שתלויים כנגדו מספר תיקי הוצאה לפועל לבקש את איחודם לכדי תיק יחיד ובכך להגיע למצב של איחוד חובות. לא ניתן להכליל באיחוד תיקים קנסות וחובות ממשלתיים כמו גם חובות של מזונות.
איחוד תיקים בהוצאה לפועל

תיקי משכון

לא ניתן להכליל במסגרת איחוד תיקים בהוצאה לפועל גם תיקי משכון/משכנתא מכיוון שבתיקים אלה יש ערובה או שעבוד לפירעון החוב. בנוסף לא ניתן להכליל במסגרת ההליך תיקים שעניינם לא כספי דוגמת צווי עשה כגון צו לפינו מושכר. ההסדר בדבר הליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל נקבע בפרק ז’3 לחוק ההוצאה לפועל ובחוק נקבעו קריטריונים ותנאים לגבי ההליך.

איחוד תיקים – 3%

עם הגשת הבקשה להליך של איחוד תיקים יש לבצע תשלום בסך 3% לפחות מסך החובות הכולל של החייב. יש להמשיך לשלם תשלום זה מידי חודש עד למתן ההחלטה בנוגע לבקשת האיחוד. השיקול המרכזי במתן צו לאיחוד תיקים הינו יכולת הפירעון של החייב בהתאם לשכרו, הכנסותיו וכן הלאה. אם רשם ההוצאה לפועל השתכנע ביכולתו של החייב ומחויבותו לסגירת החובות הוא צפוי לאשר את הבקשה. הרשם יוציא צו לאיחוד תיקים ויורה על הפסקה של ההליכים לגביית החובות.

מי שלא מסוגל לשלם 3% מסך החובות כל חודש להוצאה לפועל צריך לפנות להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין בטרם תחילת ההליך.

הגשת הבקשה

על הבקשה לאיחוד תיקים לכלול תצהיר מצדו של החייב אשר מפרט את מצבו הכלכלי ולחתום על כתב ויתור סודיות עם פרטי החייב המלאים ומספרי התיקים שלו. את התשלום יש לבצע בתוך שנתיים כאשר החוב בסכום כולל של עד 20,000 ₪. את התשלום יש לבצע בתוך 3 שנים כאשר החוב בסכום כולל שבין 20,000-100,000 ₪. את התשלום יש לבצע בתוך 4 שנים כאשר החוב בסכום כולל שמעל 100,000 ₪.

סיבות לסירוב הבקשה

ישנם מספר גורמים שיכולים להוביל לסירוב לבקשת איחוד תיקים לרבות אי מסירת כל הפרטים הנדרשים, מסירה של פרטים כוזבים, אי עדכון על פתיחת תיק הוצאה לפועל נוסף כמו גם ביצוע של הוצאה כספית לא הכרחית. יש לציין כי לאחר הגשת בקשה לאיחוד תיקים החייב רשאי להוציא רק כספים החיוניים עבור עצמו ועבור משפחתו.

חייב מוגבל באמצעים (בוטל ב2019)

בעבר במידה וחייב מוכרז כמוגבל באמצעים ותלויים כנגדו מספר תיקים רשם ההוצאה לפועל עשוי להורות  על צו לאיחודם. עבור מוגבל באמצעים נקבע גובה התשלום החודשי ביחס ליכולת ההחזר הכלכלית שלו.

על חייב מוגבל באמצעים ניתן צו עיכוב יציאה מהארץ כמו גם הגבלת החייב כלקוח מוגבל מיוחד דבר המונע ממנו לפתוח חשבונות בנק ולעשות שימוש בשיקים. עוד מגבלה המוטלת על החייב

היא מניעת יכולת להשתמש בכרטיסי אשראי והגבלה מלהקים תאגיד. הדבר נועד למנוע ממנו מליצור חובות חדשים על שם התאגיד.

מסלול זה פגע בהרבה אנשים מכיוון שהוא לא היה מוגבל בזמן וההליך נגרר על פני שנים. מי שעדיין מצוי במסלול של מוגבל באמצעים צריך לפנות להליך חדלות פירעון ולקבל הפטר חובות אחת ולתמיד.

חדלות פירעון

דרך נוספת לאיחוד תיקים היא באמצעות הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במסגרת ההליך נקבע צו תשלומים שהחייב יכול לעמוד בו כאשר בסיום ההליך ניתן הפטר חובות על יתרת החוב שלא שולמה. כניסה לאיחוד תיקים במסגרת חדלות פירעון יכולה לחסוך בבירוקרטיה תוך ביצוע של ההחזרים בצורה יציבה ואחידה. ההליך מוגבל בזמן כאשר תוך 4 שנים ניתן לסיים את ההליך ולקבל הפטר.

חשוב לדעת כי הדבר כרוך בתנאים והגבלות שצריך לבחון ביחס למצבו הכלכלי של החייב ולמאפייני חיוו. לכן מומלץ לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין פשיטת רגל, המתמחה באיחוד תיקים ובייצוג של חייבים.

סיכום איחוד תיקים בהוצאה לפועל

לסיכום הנושא, הליך איחוד תיקים מסיר עיקולים הוצאה לפועל ומומלץ לגשת להליך בליווי של עורך דין פשיטת רגל המתמחה בתחום. חשוב לדעת כי החובות ממשיכים לצבור ריבית וגם אלו יתווספו לתשלומים החודשיים בהתאם. רק הליך חדלות פירעון ימחק לחלוטין את החלק הארי של החובות תוך קבלת הפטר חובות בסיומו של ההליך.

ליווי משפטי

אם הוטלו עליכם עיקולים הוצאה לפועל ואתם תוהים אם איחוד תיקים בהוצאה לפועל זה הפתרון בשבילכם אתם צריכים את עורך דין פשיטת רגל נועם אברהם לצדכם. הוא מנוסה בהליכי איחוד תיקים וחדלות פירעון ויידע לסייע לכם במציאת הפתרון הטוב ביותר בהתאם למצבכם.

תוכן עניינים
איחוד תיקים בהוצאה לפועל
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות