דרכים להפטר חובות

ישנן סיבות רבות, המובילות לצבירת חובות, למשל, התנהלות כלכלית לא נכונה, עסק שכשל, מחלה ועוד. תהיה הסיבה אשר תהיה, משנקלענו למצב שכזה, חשוב שנפנה לעורך דין מומחה לצורך מחיקת החובות. במאמר זה, נסביר על האפשרויות השונות למחוק חובות ומדוע ישנה חשיבות רבה כל כך לייצוג המשפטי.
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים

פשיטת רגל

כאשר אנו מדברים על דרכים למחיקת חובות, בראש ובראשונה עולה האפשרות של פשיטת רגל.

  1. זהו הליך רב שלבי, אשר במסגרתו, מתבצעת בדיקה אודות מצבו הכלכלי של החייב ובהתאם, נקבע לו צו תשלומים למשך תקופה מסוימת. אם עמד בהם, יקבל בתום התקופה הפטר משאר סכום החוב ויפתח דף נקי וחלק. מחיקת חובות בדרך זו, טומנת בחובה יתרונות רבים, ביניהם:
    הקפאת הליכים: נגד חייבים, ננקטים עיקולים מסוגים שונים והגבלות נוספות. במסגרת פשיטת רגל, מוקפאים כל העיקולים וההגבלות שננקטו כנגד החייב, מה שמאפשר לחייב להתנהל באופן נורמלי יחסית, לאורך כל התקופה שבה הוא בהליך פשיטת רגל, עד שהוא זוכה בהפטר המיוחל.
  2. מוגבל בזמן: ניהול הליך פשיטת רגל מוגבל בזמן (בשונה מהפטר בהוצאה לפועל) ולכן החייב אינו תלוי באוויר וקיימת וודאות מסוימת, אלא יודע מתי עתידה להסתיים הפרוצדורה המשפטית ולהיערך בהתאם. עניין שיש לו ערך רב עבור החייב. שכן זה נותן לחייב מעין תמריץ לעמוד בתנאים שנקבעו לו כדי לקבל הפטר חובות.
  3. שיקום והבראה: חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018 אשר הנו חוק חדש מתמקד, בצורך לשקם ולהבריא את החייב מהתנהלותו הכלכלית השגויה ולא רק להביאו לכדי מחיקת חובות.

קבלת הפטר באמצעות הוצאה לפועל

למרות יתרונותיה של פשיטת רגל כפי שפורטו לעיל, לעיתים, האפשרות של פשיטת רגל איננה המתאימה ביותר עבור החייב. למשל, כאשר גובה החוב הוא נמוך והחייב יכול לפרוע אותו בזמן קצר יחסית. במצב שכזה, סביר להניח, כי הליך של פשיטת רגל אינו האפיק המתאים. דוגמא אחרת היא, מצב שבו החייב עוסק במקצוע המצריך רישיון, כגון עריכת דין או ראיית חשבון, אז הכרזה כפושט רגל משמעה שלילת הרישיון המקצועי, דבר אשר מטבע הדברים ירצה החייב להימנע ממנו. בכל המקרים הללו ואחרים שקצרה היריעה מלפרט, עומדת לחייב האופציה של קבלת הפטר, ללא הכרזה על פשיטת רגל. זאת באמצעות הליך המתקיים בהוצאה לפועל. מי זכאי לבחור במסגרת זו, של דרכים למחיקת חובות? חייב מוגבל באמצעים במשך תקופה של ארבע שנים לפחות, אשר סך החובות שלו אינו עולה על 800,000 ₪ ובתנאי, כי לא מתנהל בעניינו של החייב הליך של פשיטת רגל.

חשיבותו של הייצוג המשפטי

אם כן אנו למדים, כי ישנן מספר דרכים למחיקת חובות. כיצד יידע החייב איזו מן הדרכים היא המתאימה לו ביותר? ובכן, לשם כך זקוק הוא לייצוג משפטי של עורך דין מומחה. לעורך דין המתמחה בתחום חדלות פרעון והוצאה לפועל, הידע והניסיון המקצועי לבחור בכל מקרה ומקרה, את האפיק המתאים ביותר לחייב, בהתאם לנסיבותיו: גובה החוב, מצבו האישי, עיסוקו, יכולת הפרעון שלו וכיו"ב. כמו כן, לעורך הדין, יש את הכלים לייעל את ההליך ולהביא את החייב בהקדם האפשרי לסיום חובותיו ופתיחת דף כלכלי חדש.

שימו לב: חייבים רבים מנסים לטפל בהליך מחיקת חובות לבדם, במחשבה כי יכולים הם לחסוך את שכר טרחת עורך הדין. אלא מה שקורה בסופו של יום הוא, שהם לאיבוד בפרוצדורה המשפטית המורכבת, בעוד חובותיהם הולכים וטופחים. לכן, אם נקלעתם לחובות, ישנה חשיבות רבה לפנייה לייצוג משפטי מקצועי שיתאים עבורכם את הפתרון המיטבי להסדרת החובות. ויודגש, כל מקרה של הסתבכות כלכלית שונה מקודמו ולא ניתן בהכרח להשליך ממקרה אחד לאחר. הדרך הטובה ביותר להבאת החייב לחוף מבטחים הנה, לבחון היטב את הנסיבות הספציפיות שלו ולהתאים לו את הפתרון הנכון, באמצעותו יוכל להשתקם כלכלית ולפתוח בחיים חדשים.

תוכן עניינים
עורך דין חותם עם לקוח על הפטר חובות לצורך מחיקת חוב קיים
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות