מכתב התראה הוצאה לפועל

חובות הן עניין מורכב ורגיש מאד. מן הצד האחד נמצא הנושה שנתן לכם שירות או מוצר אך טרם קיבל ממכם את שכרו, ומן הצד השני עומד החייב שגילה לתדהמתו שאין לו כיסוי לשלם את חובו. כל זמן שלא מדובר בנוכלות, עומדים בדרך כלל שני צדדים נורמטיביים וישרים, פרטיים או מוסדיים, כאשר האחד רוצה לקבל והשני אינו יכול לתת, ושניהם נמצאים במצוקה עקב כך. על מנת להתיר את הסבך ולאפשר לשני הצדדים להיחלץ מן המשבר, יש צורך בעורך דין חדלות פירעון מנוסה ומיומן שיאפשר לשניהם להגיע להסדר חוב הוגן. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת אם הגעתם למצב של מכתב התראה להוצאה לפועל.
מכתב התראה הוצאה לפועל

עורך דין חדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון עוסק בהבאת שני הצדדים, החייב והנושה, להסדרים כלכליים דוגמת הפטר חובות, איחוד תיקים בהוצאה לפועל, מחיקת חובות בהוצאה לפועל ועוד אשר יאפשרו לשני הצדדים לפתור את סוגיית החוב כאשר מצד אחד החייב מקבל הזדמנות להשיב את חובו בדרך שלא תמוטט אותו כלכלית ונפשית, ומצד שני הנושה אינו יוצא ניזוק קשות בשל השירות שנתן ולא קיבל עליו את שכרו. הסדרים מסוג זה לא רק שמיישרים את ההדורים ומאפשרים החלצות מן המשבר, הם פשוטו כמשמעו מצילים חיים.

החרדה, הלחץ והלילות ללא שינה מתחלפים בתחושה של פתרון ושל דרך הוגנת ליציאה מעסק הביש שאליו נקלעו, ולרוב שלא באשמתם. מסיבה זו מומלץ להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון מוקדם ככל האפשר על מנת לאפשר הסדרים, גישורים, פתרונות יצירתיים וכדומה מהר ככל האפשר ולאפשר לשני הצדדים להתמקד ברוגע ובשלוות נפש גדולה יותר בשיקום מצבם הכלכלי.

מכתב התראה הוצאה לפועל

כאשר אדם רכש ממכם מוצר או שירות ואינו משלם, וחרף כל נסיונותיכם לגבות את הכסף הוא עדיין מסרב, שמורה לכם הזכות לנקוט בהליכי הוצאה לפועל. אולם בטרם ייפתח לו תיק, יש להזהירו באמצעות מכתב התראה הוצאה לפועל מטעם עורך דין לחדלות פירעון ואשר חתום על ידו, על מנת שיזדרז ויסדיר את חובו.

במכתב התראה הוצאה לפועל חשוב לציין את הפרטים הבאים:

  • הסכום לתשלום.
  • תאריך אחרון לתשלום לפני פנייה להוצאה לפועל.
  • באילו תנאים דורש שולח המכתב לקבל את התשלום ( בצ'ק, במזומן, תוך הסדר תשלומים, להחזיר את הציוד שנרכש וכולי )
  • רשויות מקומיות או ציבוריות צריכות גם לציין את אופן הגשת הערר.
  • ניסוח בהיר וברור שאינו משתמע לשני פנים בשפת האם של החייב.

במידה ואתם אלו שקיבלתם מכתב התראה הוצאה לפועל, זיכרו כי גם לכם יש זכויות כבעלי חוב. מומלץ לכם לפנות מוקדם ככל האפשר לקבל את שירותיו של עורך דין המייצג חייבים בהוצאה לפועל אשר ייעץ לכם כיצד לנהוג וכיצד להגיש ערר על החוב או לנסות ולהסדיר את החוב בהתאם לתנאים הכלכליים שעומדים לרשותכם.

פתרונות אפשריים להסדר חוב

הפתרון האידיאלי הוא כמובן, לשלם את החוב. למרבית הפלא ישנם אנשים שאינם יודעים שהם בחוב עד שלפתע מתקבל מכתב התראה הוצאה לפועל, ולמזלם הם יכולים לשלמו במהרה תוך התנצלות על העיכוב בתשלום. אולם, במידה ומצבכם הכלכלי אינו מאפשר לכם לפרוע את החוב, זיכרו שיש מה לעשות. התייעצו עם עורך דין חדלות פרעון מוקדם ככל האפשר ותוכלו להתחיל את תהליך היציאה מן החוב בדרך הישרה וההוגנת ביותר:

הפטר חובות – מוכר גם בשם 'פשיטת רגל', אדם שאינו יכול להשיב את חובו, כל זמן שאין מדובר במזונות, קנסות או שעסק במרמה, החוק עומד לצד החייב ומאפשר לו להכריז על עצמו כפושט רגל שאינו יכול ואינו מסוגל לפרוע חובותיו.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל – איחוד תיקים בהוצל"פ מיועד עבור אדם אשר יש לו מספר תיקים בהוצאה לפועל יכול לרכז אותם לתיק אחד ובכך להקל ולפשט את הטיפול בעיניינם.

מחיקת חובות בהוצאה לפועל – מחיקת חובות הינו הליך שבו אדם מקבל על עצמו הסדר עם נושיו כגון החזרת המוצר שנרכש, פריסת החוב לתשלומים, קבלת הפטר חובות עקב פשיטת רגל או מחיקת חוב ללא הצהרת פשיטת רגל, המאפשר מחיקת חובות ישנים ופתיחת דף חדש עבור החייב, אך הוא אינו חל על מזונות, קנסות או עבירות שיש בהן חשד למרמה.

תוכן עניינים
מכתב התראה הוצאה לפועל
צרו קשר עכשיו
לייעוץ עם עורך דין מומחה ללא עלות וללא התחייבות

הכירו את הצוות